Helgen

Pappan i huset hade jobbhelg igen. TrĂ„kigt! 😔 I lördags var han borta mellan 11.30-14.30 cirka sĂ„ vi fick vara med honom en hel del Ă€ndĂ„ ❀


Vi var ute hela förmiddagen. Bla. sĂ„ pĂ„skpyntade vi lite. 

Efter lunch la vi oss faktiskt pĂ„ soffan. Elsa var supertrött men hade Ă€ven massor myror i brallan och satt inte stilla, hon och jag gick och la oss i hennes sĂ€ng istĂ€llet. Efter en stunds protesterande somnade hon ❀ Hon vaknade precis lagom till nĂ€r pappan kom hem igen. Vi tog en fika och barnen fick sitt efterlĂ€ngtade lilla lördagsgodis och sedan gick ut igen. 

Ute möttes barnen upp med sina kusiner som var och hĂ€lsade pĂ„ farfar. 

Vi var ute och grejade hela eftermiddagen och glömde bort tiden. Peter bytte bla. dĂ€ck. VĂ„rkĂ€nsla! 😊
Det blev en sen middag vid 17.30. Lite bompa och sedan var det god natt. Det tar pÄ krafterna att spendera dagarna ute och hÄlla igÄng. Albin som har hundra jÀrn i elden hela tiden Àr helt slut pÄ kvÀllarna och har humör dÀr efter...


PÄ söndagen Äkte pappan pÄ jobb redan efter frukosten.
Jag och barnen hade bestĂ€mt lektrĂ€ff med smĂ„ sysslingarna efter lunch men de avbokade pga. sjukdom. TrĂ„kigt! Men som tur var sĂ„ hade ju granntjejerna kommit ut under lördagen och Albin hade koll pĂ„ att de monterat upp deras studsmatta sĂ„ han ville upp dit. Sagt och gjort. Jag och Elsa hade inget annat val Ă€n att hĂ€nga pĂ„ 😉 
De fick sĂ€llskap direkt av E och hon tog sĂ„ bra hand om dem att jag kĂ€nde jag kunde smita dĂ€rifrĂ„n en stund. 

Jag gick ner och fortsatte pĂ„ta i trĂ€dgĂ„rdslandet. Jag hade hela tiden ett öra och ett öga upp mot dem och tittade till dem lite dĂ„ och dĂ„. 

Albin klarar sig ju bra och jag litar (nĂ€stan) helt pĂ„ honom och Elsa hĂ„ller sig nĂ€ra brorsan men man Ă€r ju nojjig Ă€ndĂ„ 😉 
Det var riktigt roligt att höra Albin och E (9 Ă„r) prata och diskutera allt mellan himmel och jord. Hon tillrĂ€tta visade honom om vissa saker och han tillrĂ€tta visade henne gĂ€llande annat. Inte sjutton mĂ€rkte man av Ă„ldersskillnaden pĂ„ 4 Ă„r speciellt mycket 😊 
TyvĂ€rr Ă„kte de hem till stan igen pĂ„ tidiga eftermiddagen och det var trĂ„kigt tyckte speciellt Albin. "- Men vi ses ju pĂ„ onsdag nĂ€r ni kommer ut igen!" VrĂ„lade han som hejdĂ„ 😊 Och det bĂ€sta av allt, deras studsmatta stĂ„r ju kvar hĂ€r 😉

FramĂ„t eftermiddagen gick solen i moln och jag var trött sĂ„ jag lurade med mig barnen in genom att locka med film och mellisfika i soffan 😉 

Pappan kom hem lite efter 16 och dÄ drog jag ivÀg pÄ lite extrajobb.
Jag var hemma efter 19 igen och köpte med mig en efterlĂ€ngtad pĂ„se smĂ„godis och Ă„rets första pĂ„sk must. GOTT!!! 
Vi sĂ„g faktiskt en film innan vi la oss. Och kors i taket sĂ„ höll vi oss vakna bĂ„da tvĂ„ frĂ„n början till slut! Haha 😊 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0