Lilla fröken har humör

Denna lilla frökens kropp är helt proppfull med humör och känslor. Så full att den exploderar minst två gånger varje dag.


Hon har humör utan dess like och det svänger på en sekund. 

Hon blir så arg och förbannad att hon bara skriker. Helt hysteriskt.
En stund senare är hon oerhört närhetstörstig och försöker krypa in under skinnet på mig. Samt pilla öronen av mig.
Nästa sekund kan hon ingenting. Inte gå. Inte stå. Inte borsta tänderna. Inte sluta skrika. Inte klä på sig. Osv osv. 
- Jag kan inte! 
Samt 
- Jag vill inte!
Är de ord hon nästan enbart använder sig av nu.

Och fruktansvärt retlig är hon också!
Man ber henne göra något eller ber henne sluta göra något och tillbaka får man bara ett retligt leende och flin eller döva öron. 


Igår kväll fick hon ett utbrott vid läggningen. Hon vägrade tvätta händerna. Hon satt på mattan i badrummet i över 10 minuter och strejkade. Tillslut bar pappan in henne till sängen och då brakade skriket loss. Jisses alltså!
Imorse vägrade hon stoppa tandborsten i munnen och borsta. Jag bad henne vänligt säkert 10 gånger men hon bara nonchalerade mig. 
Mitt humör är långt ifrån stabilt just nu och jag exploderar tyvärr ganska fort av allt detta tjat om ALLT. 


Frågvis till tusen är hon också! 
- Vad är det?
- Gjorde du?
- Varför då?
- Och sen då?
Är några av alla favorit frågor just nu...
😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0