Livet ska gå vidare

Fy vilken seg och ledsam dag. Men nu är den äntligen slut. Dags att gå vidare! 


Jag låg mest i sängen under dagen och Peter och barnen fick sköta sig själva. De var ute en lång stund efter lunchen. 
Framåt eftermiddagen masade jag mig upp och anslöt till de andra i soffan. Elsas eftermiddags humör var inte jätteroligt....
Vi började med middagen tidigare än vanligt, för att hålla oss sysselsatta.

- Vi äter pasta och bacon idag bara för att Nico också tyckte om det. 
Sa Albin när vi satte oss vid bordet ❤️

Efter maten bestämde vi oss för att ta en tur med bilen.
Peter var in och lämnade sin Passat på verkstaden imorse och fick en lånebil under tiden. Den ville han ut och testa 😉
Vi åkte sightseen på små kringelikrok skogsvägar här hemikring där jag aldrig åkt tidigare. Kul att se nytt.
Elsa somnade ju såklart. 
Vi var hemma vid 18.30 och det var läggdags omedelbums.
Jag var lite orolig att Elsa skulle ha svårt att somna om igen men det gick faktiskt väldigt lätt. Skönt!
Istället hade Albin för ovanlighetensskull svårt att somna. Övertrött och säkert massa tankar som flaxade runt inne i hans huvud ❤️




Jag har grinat lite titt som tätt hela kvällen. Det finns liksom inget slut.

Letade fram ett kort och tände ljus för vår älskade och redan otroligt saknade jycke ❤️

Det är så tomt när det inte ligger någon på golvet intill en. 

Och fylla på vattenskålen innan jag gick och la mig behövdes inte längre.
Och det ligger ingen på tröskeln i dörrhålet in här i sovrummet 

Jag har ingen att stryka över huvudet och pussa godnatt på ❤️ 



- Vad gjinar du för mamma? Frågade Elsa när jag började gråta i eftermiddags.
- Jag är ledsen.
- För att Nico är död i himlen? Frågade hon ❤️
Helt rätt!

Och innan ens Nico hann lämna uppfarten här hemma i förmiddags så kläckte Albin ur sig:
- Men om typ sju dagar kan vi väl köpa en ny hund?
❤️ 

Och imorse diskuterade barnen:
Albin: Snart är Nico död.
Elsa: Mmm. Vi får köpa nytt djur.
Albin: Nä det ska vi nog inte.
Elsa: Vi kan köpa katter istället!
Albin: Nä, dom äter inte hundmat.



Sista gosstunden tillsammans i sängen igår kväll ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0