Måndag- onsdag

Ledig måndag som vanligt jag och barnen. 

Det var superfint ute så vi skyndade oss ut efter frukosten. Det påstods dessutom att det skulle bli snö och regn framåt eftermiddagen så gällde att passa på.
Bla. så tog vi en tur bort till bonden och köpte potatis. Tanken var att de båda skulle cykla, men Elsa ångrade sig efter några hundra meter, parkerade cykeln vid vägkanten och gick istället

Albin trampade på bra!

Elsa plockade "blommor" istället 😉

Framåt eftermiddagen la vi oss på soffan och kollade film. Skönt!

Vid 15 kom farfar in och jag drog på jobb. 

Efter jobbet åkte jag till chefen och blev sockervaxad. Hon har precis lärt sig och jag ställde upp som övningsobjekt. FAAAN!!! Vad ont det gjorde på vissa ställen. Men Gud så skönt att slippa raka benen var och varannan dag ett tag framöver! 😊

Och så fick jag gosa lite Veravovve också! ❤️ Underbart att få sniffa lite hundlukt ❤️ 


Jag var inte hemma förän framåt 22! Tröööött!!! Gick och la mig ganska omgående. 

Det kom aldrig någon snö. Men det blev kallt, ösregnade och blåste nästan storm hela kvällen. 


Tisdag= tidig morgon. Dagis och jobb. 
Elsa la sig faktiskt och tog en tupplur när vi kom hem ❤️ Länge sedan sist! 
Albin var väl ute och grejade som vanligt.

Efter middagen friserade vi oss. Pappan rakade Albin och jag klippte luggen på Elsa 


Och senare på kvällen klippte Peter även mig. Oj så behövligt! Topparna var galet slitna! Blev flera centimeter kortare


Jag förstår inte när mitt hår hunnit växa sig så långt!? Haha. 

Tänk vad pengar vi sparade den kvällen! När vi alla klippte oss hemma 😉 (Peter sköter sin frisering själv 😉) 


Onsdag ägnades åt dagis och jobb igen. 
Denna dag vaknade vi ju upp till ett vitt vinterlandskap ute. Värdelöst! Men det var tydligen väldigt lokalt. Och det hann smälta/regna bort under dagen. 
Pissväder hela dagen. Regn, sol, snö, sol, hagel, regn, sol, snö..... Väldigt omväxlande med andra ord. 
Vi slängde oss på soffan när vi kom hem och satte på en film. 

Både Albin och Elsa blev rastlösa tillslut och kilade ner till farfar en stund. 
Albin hann även med att vara ute en stund innan pappan kom hem och vi åt middag.
Efter maten bakade vi kaka. Det vankas ju nämligen 5 års kalas här på söndag! 

Jag är världssämst på att baka pedagogiskt med barnen 😔 Jag gillar inte att baka och vill enbart göra allt snabbt och smidigt och få det överstökat. Det går inte när man har två barn som väldigt väldigt gärna vill vara med och hjälpa/stjälpa till....

Det far omkring mjöl och socker. Det är dragkamp om sleven. Det ställs 10.000 frågar om ALLT! Och det trillas ner från stolarna. Suck! 
Men kakor blev det till slut. Tack och lov! 
Så nu har vi allafall EN kaka att bjuda på på kalaset. 

Ungarna somnade ganska omgående denna kväll. Kvällen innan tog Elsa god tid på sig eftersom hon då hade sovit middag. 
Även jag och Peter gjorde kväll tidigt. Vi la oss redan strax efter 21! Bara skit på tvn ju! Vi la oss och tittade på Netflix i sovrummet istället. 

Filmmys men min minsta grabb på eftermiddagen  ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0