Påskdagen och annandagen

I söndags vaknade vi upp till ett vinterland utanför. Det hade snöat mer eller mindre hela natten. 

Barnen blev överlyckliga när de tittade ut och såg hur det såg ut. 
-Mamma!!! Du måste plocka fram våra overaller så vi kan gå ut!!! 
Tjatade dom om hela morgonen. Jag var inte lika entusiastisk tyvärr.
Pappan i huset åkte iväg på jobb efter frukosten och jag och barnen spenderade förmiddagen ute i snöyran

Stackars alla knoppande blommor...


Tillslut lyckades jag lura in snöfantasterna och vi plockade fram de nya pysselböckerna de fick av påskharen. Lagom när vi ätit luch kom pappan hem igen. 
Sedan la vi oss på soffan och kollade film. Det har blivit mycket film denna kalla påsk. Men det är mysigt och skönt det med ❤️


Jag trotsade snön när vi var ute på förmiddagen och plockade årets första nässlor och kokade soppa till middag. Och stekte pannkakor. Gott! 


Efter maten följde Peter med mig och avverkade mitt måndagsjobb. Tackar för det! ❤️ Jycken var också med på ett hörn som hjälp 😉


Barnen var hemma med farfar.

Vi åkte hemifrån vid 17 cirka och var hemma igen vid 20. (Jätte halt på vägen och vi hade sommardäck på.) 
Alla var fortfarande vakna 😉 De höll på att klä på sig pyjamas påstod de. 
Farfar gick hem och vips så var nattningen klar. 

Det snöade i stort sett hela dagen. Blääää!!!


Annandagen hade jag klockan på ringning vid 07, jag skulle nämligen iväg på lite extrajobb. Jag åkte lite efter 08 och var hemma strax efter 12.
Snön fortsatte dala till och från även denna dag.

Klockan 13 var vi bjudna till syssling Viktors 4 års kalas. 
Kakor, bullar, glass och tårta. Och massa lek och bus. Härligt!

Jycken var med och satt i bilen, han och jag tog en promenad och hälsade på deras höns 


Vid 16-tiden drog vi vidare till farmor, där vi skulle få middag.

Elsa tog en powernap i bilen påvägen dit ❤️
Innan maten pysslade och grejade lite 

När vi ätit oss mätta på hemgjord pizza och glass till efterrätt så åkte vi hem. 

Vi var hemma lite innan 19 så det var läggdags på stört. 
Och därmed var årets påskhelg slut. Den har känts väldigt lång och vi har haft det bra tillsammans. Vi har gjort det vi haft lust med. Jag har tupplurar varje eftermiddag i soffan 😉 
Synd bara att det varit så kallt och tråkigt ute mestadels. Men men... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0