Söndag

Jag sov som en stock och vaknade inte förän vid 09. Då var de andra precis klara med frukostintaget. 

Vi gjorde oss i ordning och åkte sedan iväg och hämtade ett lass med trädgårdsplattor. Vi åkte vägen via Norrtälje hem, jag ville ta en snabbtitt vid helgens barnloppis. Väl på plats fanns det ingen loppis. Den är nästa helg. Ärthjärna!

Det var en solig och jättefin förmiddag så vi passade på att vara ute och greja lite när vi kom hem innan vi fixade med lunch.

Jag kände mig jättestark och på bra humör hela förmiddagen och tänkte att det blir en bra dag. 
Men när det var dags för lunch blev jag helt golvad. Energin försvann och tårarna sprutade. 
Jag fick inte så mycket mer vettigt gjort resten av dagen. Jag plockade fram en ny bok och började läsa.

Albins energi var på topp. Hela dagen. Som vanligt....
Farfar råkade redan på morgonen nämna att de kunde ta ut corvetten på eftermiddagen och lufta den på en liten tur. Så Albin gick som på nålar ända till farfar kom hem på eftermiddagen och de kunde ta en liten tur

Pappan och Elsa tog en cykeltur istället. Och jag satte mig ute med boken och tog till vara på de sista solstrålarna innan molnen tog över himlen. Då gick jag in och strök de sista gardinerna och satte sedan upp dem. 


På något vis sa det bara tjoff och så var klockan närmare 18 och det blev en väldigt sen middag även denna dag. 
Pappan var kock och hade en liten hjälpreda ❤️


Kommentarer
Postat av: Farmor

Mitt i det jobbiga gläds åt dessa små stjärnor till barn - de har mer intressen, färdigheter, upplevelser och energi än många tonåringar. Tack vare er (och resten av släkten förstås :-).

2017-04-26 @ 08:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0