Starten på veckan

Vi vaknade upp till en gråmulen dag.

Jag vaknade med ett ryck 8.30! Jisses! Vad är klockan?! Vad gör ungarna!? 
De satt så lugnt och fint i soffan och tittade på tv sedan 07-snåret. 
Jag sov som en stock. Hörde inte när Peter gick upp och åkte och hörde inte att ungarna vaknade och gick upp. 
Det är ju tur att de inte är så hyssbenägna 😉

Jag kände mig helt koko i huvudet efter sovmorgonen så vi tog det lugnt inne. Plockade fram lite pyssel efter frukosten och hjälptes åt att sortera alla nytvättade strumpor och underkläder.

Albin längtade ut tillslut men då började regna så han ångrade sig.
Istället byggde dom varsin koja.
Elsa plockade fram dockvagnen och tillsammans kom de överrens om att de skulle gå till parken. Bäbisen ville gunga.
- Men vuxna gungar inte. Jag är pensionär så jag kan sitta på en bänk och titta på. Kläckte Albin ur sig. Haha! 

Regnet fortsatte ute till och från så vi satte på en film efter vi ätit lunch. 

Tack och lov höll de sig båda relativt lugna och sams hela dagen. De gosade tom. i soffan och läste bok tillsammans ❤️
- Läs då! Sa Elsa när Albin bläddrade.
- Men jag kan ju inte texten! Försvarade sig Albin med. 

Efter mellis sprang Albin ner till farfar och bad honom komma hit och passa dom, så jag kunde åka iväg till jobbet. 
Stackars farfar! Vardagsrummet såg ut som ett bombnedslag efter kojbyggen och ungarna började lite smått klättra på väggarna av rastlöshet efter ha varit inne hela dagen. Och ute regnade fortfarande. 
Men jag tror inte det dröjde ens en timme innan pappan kom hem och löste av 😉

Efter middagen upphörde regnet så de hann ut en sväng innan det var läggdags.

Jag kom hem vid 19 och båda barnen kikade direkt ut från sina rum.
Albin ville ha godnatt puss och kram och Elsa ville ha fläta.... 

Elsa sover jättebra i sin nya säng! Men det är lite svårt att komma till ro och somna. Två eller tre gånger har hon klarat det själv, utan att vi legat bredvid tills hon somnat. Igår var en av dem. Men det tog tid och hon var upp flera gånger och jockade med annat 😉 Fröken omständig är hennes nya namn ❤️ 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Kära Elsa,tänk att jag är också "omständig" på precis samma sätt. Fast jag är så nästan hela tiden. Jag kan skylla på åldern :-D Sen skall Albin och jag lästräna lite, det blir kanske mer att lära hur man kan berätta om bilderna. Jag tror att han kommer också läsa innan skolgången precis som hans Pappa :-)

2017-04-11 @ 20:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0