Stöklördag

Vi gick ut hårt i lördags efter frukosten, vi drog igång en vårstädning. Dammade, dammsög, gardinerna togs ner, några fönster putsades på insidan, tvättade, rengöring under badkaret och det rensades lite här och där. 

Sååå skönt när det var färdigt! Men det tog typ hela dagen. Vi tog en paus mitt i och åkte iväg och åt lunch på drömkåken. Premiär för i år. Sedan åkte vi hem och fortsatte städstöket. 

Elsa fick en rejäl snedtändning när vi skulle sätta oss i bilen och åka hem. Hon blev skogstokig över att det var pappa som skulle hjälpa henne in i bilen och sätta på bältet. Hon skrek som besatt, sparkade och tom. slog till pappa i huvudet. Hon var heeeelt galen!

Skriket och humöret höll i sig hela vägen hem och ända in i hallen. Eller först stod hon nedanför trappan här ute och vrålade och skrek. Sedan satt hon på hallmattan och ylade säkert en halvtimme. Det spelade ingen roll vad vi sa eller gjorde. 

Pappan är bombsäker på att hon ärvt det humöret av mig......

Jag har ingen aning? 😊

När städningen var avslutad tog vi igen oss en stund i soffan och barnen fick sin ranson lördagsgodis.
Elsa valde en klubba, som hon satt och sög på så nöjd. 

Jag som satt bredvid höll på att bli knäpp av allt smaskande och sultande. 

Och galet kladdig om fingrarna lyckades hon bli  också.


Vi trotsade tillslut skitvädret och gick ut. 
Jag fick hjälp att lassa ut gammal kodynga i landet och sedan vände jag ner allt. Jobbigt! 

Bra att jag får så mycket hjälp! ❤️


Peter vårskrubbade husvagnen utvändigt 

Helt plötsligt var klockan nästan 18 och det var verkligen dags att gå in och fixa middag! 

Ungarna gick från matbordet direkt i säng. 


Det var skönt att dagen tog slut, trots att vi hunnit få så mycket gjort så hann vi även med MASSA tjafs. Stundvis skrek vi allihopa på varandra, om allt och inget. Jisses alltså vad stormigt det var! 
Men vi hann bli vänner och sams lagom till läggdags ❤️



Jag åt ostbågar och popcorn ur Nicos gamla vattenskål ❤️ 
Han skulle bara veta 😉
Han satt nog där uppe och tittade ner med sina stora bedjande ögon och ville smaka ❤️ Men jag saknade hans tass han brukade peta på en med när han tyckte vi var snåla och inte bjöd honom tillräckligt ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0