Tisdag- Torsdag

Veckan har rullat på i samma fart som alla andra. Man hinner inte med. Som vanligt....

Elsa var ju förkyld förra veckan, hon har fortsatt snora denna vecka men mått bra för övrigt. Och märkligt nog har alla vi andra sluppit undan nästan helt. Vi har alla nyst lite både nu och då men det har hittills inte utvecklats till något mera. Skönt! 
Albin har haft full koll på nedräkningen av dagarna fram till påsken. 

I tisdags var det jobb och dagis på förmiddagen som vanligt.
På eftermiddagen njöt vi av våren ute.
Jycken ligger ute på trappan och njuter så ofta han kan och får ❤️

Onsdagen utspelade sig lika som tisdagen i stort sett.

Vi var väl in och tog igen en stund med en film när vi kom hem från jobb och dagis och därefter gick vi ut.
Jag och Elsa tog en promenad med jycken

Glad Påsk gick hon och vrålade medan hon viftade med den avbrutna cykelflaggan.

Jag borstade bort massa gammal vinterpäls på jycken och la ut till småfåglarna. Vi hoppas de fattar vinken och bygger bo i våra nya holkar i äppelträdet. Än verkar ingen bosatt sig i dem.


I torsdags var det bara jag som hade en vanlig jobbdag. Resten av familjen hade tagit påsklov. 
Men jag var hemma igen redan strax efter 13 och inledde mitt påsklov 😊
(Albin var dock lite besviken att behöva vara ledig just en torsdag från dagis. Han missade ju soppan och pannkakorna som alltid serveras till lunch då!!!)
På kvällen var vi bjudna på middag hem till min chef/jobbarkompis. 17.30 skulle vi vara där. Vi som väldigt väldigt sällan är iväg hemifrån om kvällarna var mycket nyfikna på hur barnen skulle mäkta med att vara borta och uppe låååångt efter vanlig läggdags 😉 
Vi la oss alla för en liten eftermiddagsvila när jag kom hem från jobbet. Pappan och Albin slumrade men jag och Elsa gjorde det inte. Eller hon såg till att varken jag eller hon råkade somna. Hon gjorde allt för att inte råka blunda. Prata, sjunga, gymnastisera, vråla och skratta bla. Efter en timme gav jag upp. 
På vägen dit skjutsade vi jycken till farmor, där han sov över. 
Kvällen borta gick bra ändå. Mycket bra! Vi åt och hade trevligt. Ungarna såg vi inte mycket av, de underhöll sig själva med lego och film tillsammans med tre andra pojkar på 6 och 4 år. 
Framåt 22 började Elsa bli sliten och kom ut i köket och gosade i knät titt som tätt ❤️

Hon blev glad när hon insåg att de fanns en katt i huset 😊


Vi vuxna drack vin och spelade sällskapsspel. Mycket trevligt! ❤️

Framåt midnatt bytte vi om till pyjamas på ungarna, borstade deras tänder och åkte hemåt. Peter körde. 
Båda somnade ganska omgående i bilen. Elsa var knappt vid medvetande när pappan bar in henne här hemma och la direkt i säng. Albin vaknade när vi parkerade här hemma men somnade om på stört när han landade i sängen ❤️
Jag och Peter la oss ganska omgående också. 
Och vet ni!!! Hela familjen sov till klockan 09.00 dagen efter!!! Tjoho vad skönt 😊 
Fast jag gick in och la mig hos Elsa någongång mitt i natten. Hon har fått som vana att sätta sig upp i sängen och vråla till någon kommer in till henne. Det händer i stort sett varje natt. Och hon är knappt vaken, men man måste ändå lägga sig hos henne för att hon ska somna om. Och denna natt orkade jag inte ligga och vänta på att hon skulle somna om så jag bäddade ner mig på riktigt bredvid henne och sov där resten av natten ❤️



Pysslandet har följt oss som en röd tråd även denna vecka. 
I onsdagskväll målades det äggkoppar tex. 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0