Veckan som gått

Det var tungt att gå upp i onsdags morse. Allt känns tungt.


På onsdagar åker jag lite senare än övriga familjen och när de åkt så var det så tomt och ödsligt här hemma, jag hade ingen jycke som sällskap. Jag grät mig igenom frukosten i min ensamhet. 
Och ingen att klappa om och säga hejdå till. Ingen som satt på hallmattan och tittade bedjande på mig med stora bruna ögon. 

Och när vi kom hem fanns det ingen som skällde ut oss och blev helt tossig av lycka över att se oss igen.

Farmor var redan här när vi kom hem. Jag var helt slut så jag gick in och la mig. 
De andra var ute en stund och byggde sedan lego

Torsdags morgonen var lika ensam och ödslig den här hemma. 

Ett hem utan djur är verkligen dött! 😔

Jag fick jobba för två denna dag pga. sjukdom. Men det gick bra. Jag gjorde så mycket jag hann innan det var dags att hämta på dagis.

Jag hade sällskap av denna gamla fining ❤️

När jag gick där och dammsög stora schäferpälstussar så kom tårarna när jag insåg att jag aldrig mer få se Nicos pälstussar virvla runt hemma... 


När jag hämtat barnen på dagis överraskade jag med teater.
Kommunen bjöd på påsklovsteater. Den handlade om trollet i bockarna bruse. Det var en blandning av både dock och skuggteater. 
Barnen tyckte det var bra! Elsa blev riktigt fängslad av handlingen stundvis 😊

Vi kom hem lite innan 15 och jag var helt slut. Och hungrig! Jag hade inte en tanke på att ta med mig någon lunch till mig själv och hann heller inte stanna och köpa något mellan jobb, dagis och teatern. 


Idag har barnen varit hemma med farmor och farfar. De hade varit ute hela förmiddagen.
Jag kom hem framåt 12 och då satt de och åt lunch. 
Jag är helt slut även idag. Legobygget har fortsatt så jag kunde slänga mig på soffan.

Nu ligger vi alla tre i soffan och kollar film. Men snart börjar nog tjatet om mellis.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0