Helgen. Kalas och besök ❤️

I lördags vankades det kalas för syssling P.

Påvägen dit åkte vi via systemet. Usch! Jag känner mig hemsk som släpar med mig barnen dit.... Elsa skulle prompt hjälpa pappa att bära korgen med några öl i och Albin hojtade:
- Här mamma är lådan du brukar köpa! 
Haha! Han såg boxen innan jag gjorde det och på honom lät det ju som jag väldigt ofta köper hem en sådan... 

Hela 7 år blev födelsedags grabben!
Av oss ska han få ett Gokart åk och glass efteråt 😉 Albin tyckte det var så roligt att åka vill gärna köra igen, tillsammans med någon annan på banan också.
Han ritade ett presentkort till honom 😊

I år blev det hans första kalas någonsin som firades inne. Solen har alltid skinit på hans kalas men denna dag hängde regnet i luften och framåt eftermiddagen spöregnade det. 
Det hindrade ju inte ungarna till att vara ute. De två stora grabbarna var snabbt ute mellan regnskurarna. Han hade ju nämligen fått en alldeles egen riktig trädgårdstrsktor i present och den brummade de omkring med hejvilt! 

Och små kycklingar hade de fått också! 2 veckor gamla. Sååå duniga och söta ❤️


Framåt middagstid så dök äntligen mormor och morfar upp här hos oss. Efterlängtade ❤️ Vi grillade hamburgare och åt.



Söndagen var också grå. Regnet hängde i luften och på eftermiddagen regnade rejält.

Barnen vaknade kreativa och ägnade hela förmiddagen åt pyssel. Det klippte, klistrade och ritade för glatta livet. 
Jag tror de gjorde ett tomtehus av en sönderklippt havrepuffskartong. 

Lite senare bestämde vi oss för att åka upp till Väddö och besöka bondens glasskalas. Glass till lunch är inte illa 😉 Gott var det och lite illa mådde vi nog allihopa när vi åkte därifrån.


På vägen hem svängde vi förbi Edblads i Gåsvik och tog en kik.

Därefter tog jag med mig mamma som sällskap på lite jobb medan de andra åkte hem.
Det var ju ändå skitväder så då kunde man lika gärna avverka ett av månadens jobb.
Det gick bra och vi köpte med oss grejer till att göra hemmapizza.
Väldigt sen middag hann det bli men det gick bra ändå.

Ungarna somnade lätt vid läggning och vi spelade kort och åt godis ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0