Måndag och tisdag förra veckan

För min del innebar måndagen att en "vanlig" jobbvecka inleddes.

För Peters del innebar det fortsatt ledighet igen, efter en veckas jobb....

Jag åkte hemifrån mellan 09-10 någon gång och var hemma igen mellan 14-15 tror jag. 

Hemma möttes jag av att byggställning var uppmonterad och Peter hade bytt vindskivorna över trappan. 

Mycket spännande tyckte ungarna var givetvis upp en sväng för att kolla 😉 
Att gå in och ut var inte det lättaste. Smidig likt ett kylskåp kände man sig varje gång när man antingen fick krypa under en låg stång mitt i trappan eller försöka klättra över den.
Men ett ypperligt inbrottsskydd! 😊

Smidigast var det att gå bakvägen 😊

Poolbad hanns såklart också med! 

Elsa hittade den lilla uppblåsbara båten som vi köpte till Albin när han var bebis. Men den fungerar även till en 5 och 3 åring 😉


På tisdagen åkte jag iväg och jobba 06.30.
Två jobb hann jag med innan jag mötte upp övriga familjen vid 11.30. 
Vi hade bestämt att äta lunch uppe på Bergsstugan i Norrtälje. Det stod raggmunk och fläsk på menyn. Gott! 😉

Efter vi ätit åkte vi vidare ut till Furusund.

Ungarna blev ju sugna på att åka båt några dagar tidigare så vi tänkte ta bilfärjan ut till Yxlan och sedan vidare på nästa färja ut till Blidö. Billigt nöje med trafikverkets färjor 😉
På Blidö åkte vi ut till en badplats.
Hela vägen dit var det molnigt och blåsigt men framme på stranden sken solen och helt vindstilla. Hett! Men en bit ut i vattnet blåste det. Kul med vågor tyckte ungarna! 

Vi var där en stund så de hann leka lite i lekparken innan vi åkte vidare för att leta upp ett glasställe. Det dagliga glassintaget var tvunget att regleras 😉 

Det fick bli Ica, sittandes på jordsäckar ute på parkeringen. Mysigt... Nöden har ingen lag 😉

När glassarna var slut åkte vi ner och kikade på en alldeles nybyggd småbåtshamn. Sedan åkte vi tillbaka hemåt. 

Elsas sedvanliga gnällhumör var givetvis med... 

Någon middag denna dag behövdes inte. Vi var fortfarande mätta efter raggmunkslunchen. Perfekt! 


Albin är inne i en period nu när han känner sig stor och gärna testar gränser osv. 
Att han och Elsa oftast lägger sig samtidigt på kvällen stör han sig på. Han vill sitta uppe sent! Det har ju automatiskt blivit många sena kvällar nu under sommaren då vi varit ute och badat och så men det gills inte enligt honom. Han vill sitta uppe själv med oss i soffan efter att Elsa lagt sig.
Denna kväll fick han det! På ett villkor, att han duschade utan trilsk. Han skötte det perfekt! ❤️ Så jag hällde upp lite chips och så satt han och jag och kollade på allsång på Skansen. 
Inte jättekul tyckte han men chipsen var goda 😉 Sedan somnade han nöjt ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0