Onsdag och torsdag med besök

Fortsätter uppdatering från förra veckan...


På onsdags morgonen for Peter iväg vid halv åtta för att besiktiga sin bil (och nej, den gick inte igenom. Enligt mig bär den en förbannelse över sig...) 

Lite innan 08.00 anlände moster och onkel. 
De kom med flyg till Arlanda på morgonen och passade på att åka förbi här hos oss och ta igen lite sömn. De hade varit på Island och haft det toppen!

Dagen spenderades här hemma. Jag grejade en massa i trädgården och växthuset.
Barnen lekte och badade en massa med moster och onkel. Trots att de var trötta och slitna efter resan 😉

Vi grillade till middag och efter vi ätit lurade jag med mig Peter som sällskap på jobb. Då hade jag bara ett jobb att göra dagen efter. 


Vi var hemma igen efter 20 någon gång och då sov båda barnen. Skönt! 😉



På torsdagen åkte jag iväg på jobb vid 08. 
Moster och onkel sov ute i husvagnen och ungarna var ivriga att de skulle vakna och komma in till dom. Jag förmanade dem att INTE gå ut och väcka dem. 
Fast det hade de tydligen gjort sedan ändå 😉

Jag var hemma igen framåt 12 och då hade de bestämt att vi skulle åka bort till drömkåken för lunch.
Men vi vände i dörren. Stället var bombarderat av folk och av erfarenhet vet vi att det är rörigt och lång väntan på maten vid sådana tillfällen. 
Istället åkte vi bort till Burvik golfklubb. Utbudet var inte så stort men macka, bulle och glass fanns det iallafall 😉

Därifrån åkte sedan moster och onkel hemåt. Tack för denna gång!

Vi åkte hem och ungarna badade säkert. Minns inte riktigt. 

Senare var vi bjudna på middag hos farmor. Perfekt! 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0