Det liknar nått nu

Jodå, det ser ut att bli jul här i år också trots all sjukstuga. Saker och ting har ordnat upp sig.

Igår eftermiddag klädde barnen granen. Superduktiga och noggranna ❤️ (men fruktansvärt otåliga att vänta medan jag satte dit ljusslingorna...) 


(null)
Efter middagen var det dags för det traditionsenliga julbadet!
(null)
Och sedan avrundade vi kvällen med film och snacks. Senaste bamsefilmen kollade vi på. Mycket spännande och Elsa mofflade i sig mest popcorn av oss alla ❤️ som vanligt 😉

Idag vaknade jag upp på ett URUSELT humör. Jisses! Fy så sur jag var! Men den sista städningen blev färdig och lite pyntande.

Efter lunchen gick vi ut. Peter hjälpte mig att städa ur och bädda rent i hönshuset. De måste ju också få lite julfint ❤️

Ungarna var bara ute en kort stund. Det är bara is överallt och halka så Elsa var skitsur när hon bara trillade hela tiden. Att gå på snön var INGET alternativ för henne.... 

Lagom till fikat anlände mormor och morfar och en stund efter dem kom också moster och onkel. Så nu är huset fult och julen står för dörren.

Albin och Elsa har lagt ut några skumtomtar till tomten ute på trappan och skrivit ett litet brev. Det gäller att fjäska in i det sista 😉

Och märkligt nog ligger det massa klappar under granen redan! 
(null)
Otroligt nog slocknade båda ungarna ganska omgående vid åtta tiden. 
De längtar till imorgon må nu tro 😉❤️ 


Nu ska jag sova. Är helt jävla slut! 
De andra sitter och spelar monopol. Men jag orkade inte vara med 😔 

Kommentarer
Postat av: Janina

God jul till er! Tack för det fina julkortet ❤️ Skönt ni börjar piggna i igen!

2017-12-23 @ 23:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0