Förra veckan. Snö och shopping

Lite uppdatering från förra veckan....



Måndag jobb och dagis. Ute var det vitt och kallt. Vinteroverallerna åkte fram på morgonen. När jag hämtade på dagis på eftermiddagen upplyser Elsa mig om att hennes vinterkängor faktiskt är för små... 
Dagen avslutades med gympa. Näst sista. 


Tisdag. Jobb och dagis. Kort dag, hämtade på dagis vid 12.

Albin hade bråttom hem för att greja ute i snön. Skotta snö är kul!
Elsa och jag höll oss dock inne.
Jag var ut en sväng och tittade till hönsen bara. Snö är inte deras grej riktigt. De går bara ut om det bjuds på något gott att äta 😊


Elsa hönan är ett riktigt matvrak! Men det får hon vara, hon är den enda av dem som faktiskt ger oss ägg nu ju. Ett par i veckan bjussar hon oss på ❤️



På onsdag eftermiddagen när vi kom hem var faktiskt Elsa också sugen på att vara ute en stund, så hon slog följe med Albin. 
Albin fortsatte skottandet lite överallt på tomten.

Han var kvar ute ända till det blev mörkt. Han var ju tvungen att testköra med lyset han fått hjälp att sätta fast på bilen. Det fungerade bra!



Torsdagen minns jag inget speciellt av. Vi är ju inte hemma förän framåt 15.30 så det hinns inte med så mycket då. 


Fredagen var som vanligt, ungarna var hemma med farmor och farfar och jag kom hem runt 12 och bytte av dem. 
Fredags eftermiddagarna är oftast väääldigt stökiga och bråkiga. Jag vet inte varför det alltid är massa tjafs sura miner dessa dagar? 
Skittråkigt iallafall! För jag vet att det sällan är diskussioner och dispyter på förmiddagarna, innan jag kommer hem. Funderar faktiskt på att ha dagis även på fredagar för att se om det kan hjälpa. Vi får se.... 


På lördagen åkte hela familjen in till staden för att uträtta lite ärenden. Bla. införskaffades nya vinterskor till Elsa och Peter köpte sig lite nya kläder. 
Jag vet faktiskt inte vad som tog åt honom när han helt på eget initiativ ville besöka en klädaffär och uppdatera sin garderob. 
Men nu är nog det behovet mättat för ett par år framöver 😉
Det händer ju typ aldrig att vi alla i familjen är inne i stan och kollar affärer. Det är ju bara jag som har intresse för sådant. Men jag tyckte iallafall det var mysigt ❤️ Och alla var skötte sig perfekt! Fixade ju även elsas outfit till luciatåget.
Lunch åt vi på creperian. Gott!

På Jula hittade en grej att fylla ut önskelistan med 😉


På hemvägen var tanken att vi skulle stanna till hos syssling V som under natten blivit full av vattkoppor, men han hade dessvärre däckat och somnat när vi tänkte komma så vi åkte direkt hem istället. 

Vi tänkte det kunde vara bra att få avverka vattkoppor.
Albin var dock mer tveksam till det och ville inte gärna hälsa på en prickig V.
- Mamma är det bra att få vattenkoppor? Frågade han lite försynt när han tänkt lite på det ❤️ 

Resten av lördagen hände nog inte så mycket. Vi grejade väl lite hemma bara. Har dock för mig att det var ganska tjafsigt hela eftermiddagen. Det är den lille herrn i huset som är riktigt 6 års trotsig nu mer..... 

Söndagen inleddes med att pappan i huset var iväg och jobbade några timmar på förmiddagen.
Jag och ungarna tog det lugnt efter frukosten och gick sedan ut. Ungarna var griniga men tillslut fick jag med dem ut. Tyvärr försvann ju snön flera dagar tidigare så det fanns ingen snö att skotta. Men då återupptogs vägarbetet i backen istället 

Elsa hjälpte glatt till. Och en bebis ❤️


Lagom till lunch kom pappan hem. 

Lite efter 14 for jag iväg på tredje och sista passet ned Tabata. Denna gång hade jag inget sällskap så jag höll nästan på att skippa det men så blev det ICKE! Jag åkte dit och plågade mig 😅

Hemma fixade Peter det sista med husvagnen inför vintern. 
Vi längtar redan till vår! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0