Fortsättning av förra veckan

På torsdagen hade jag extrajobb inbokad sedan tidigare så Peter fick stanna hemma med Albin. Men det var lite pusslande att få ihop allt....
Peter skulle lämna in sin bil på verkstan senast 08.00 och Elsa skulle lämnas på dagis 08.30. Och så hade vi en Albin som skulle vara hemma. Men det löste sig.
Peter åkte 07.30. Jag och Elsa åkte 08.00 och då kom farfar in och höll Albin sällskap tills Peter kom tillbaka hem igen. Vi mötte honom på vägen till dagis. Och FAN vad halt det var denna morgon!
Peter fick en lånebil från verkstan tack och lov. Han plockade med sig Albins stol utifall att de skulle behöva åka något. Den är ju så enkel att plocka i och ur. 
Men på eftermiddagen framåt 15.00 när Elsa skulle hämtas på dagis så blev det lite körigt ändå. Jag hade ju extrajobb och hann inte dit och Peters bil hann inte bli färdig på verkstan, vilket betydde att han inte hade någon bilstol till Elsa. Jag fick skynda mig in till Norrtälje framåt 14.30 för att byta bil med Peter och Albin. Jisses alltså! En jävla skitlånebil var det dessutom! Efter bytet åkte jag och avverkade de sista jobbtimmarna för dagen. Påvägen hem höll jag på att köra in i en hel flock med hjortar dessutom! 
Jag var hemma lagom till middagen. Trött efter en körig dag. 


På fredagen var allt i sin ordning igen äntligen. Barnen var hemma med farmor och farfar. 
Jag körde mitt vanliga fredagsjobb och därefter åkte jag vidare och jobbade ikapp ett av jobben jag inte hann i onsdags förmiddag. Efter det fick jag skynda mig hem för att byta av med barnen. Farmor hade åkt med 12 bussen och innan 13 var farfar tvungen att åka hemifrån för att besiktiga sin bil. Jag hann precis! 😊 
Hur resten av dagen var minns jag inte? Jag tror jag var ganska slut efter en vecka med pusslande hit och dit. 
Men Albin var nu helt frisk! Inga vattkoppor syntes till på någon av de små. 


Lördagsförmiddagen ägnade jag åt att sätta upp adventsbelysningen inne och Peter ute. Eller han försökte iallafall 😉
Han har i flera år varit sugen på att köpa ett sånt där belysningskit man hänger upp i flaggstången, men jag har protesterat. Dels tycker jag inte det är jättesnyggt och sedan tycker jag de kostat alldeles för mycket. Men i år sket han i mig och köpte det ändå 😉
Att sätta upp det visade sig inte vara gjort i en handvändning. Ett tag var de tre som höll på... Men de fick ge upp och komma in och äta luch istället.
(null)

Efter lunchen drog vi iväg hemifrån. Vi var bjudna till Jessica på julfika. På vägen dit stannade vi till på en liten julmarknad och köpte med oss en liten present.
Vi bjöds på alldeles nybakade lussebullar. Så fruktansvärt goda! Och nygjord kola. God den också. 
Vi blev kvar där till kvällen och åt middag innan vi åkte hem.
(null)

Söndagen spenderade vi ute på förmiddagen. 
Peter fortsatte med sina lampor 😉 och jag och Elsa pysslade ihop en grantomte ❤️
(null)
Och pullorna fick komma ut fritt och rasta sig lite. Lyckliga damer ❤️

Sedan åkte vi en sväng bort till edsbro, för där var det en liten julmarknad. 
Vi köpte oss mycket god närproducerad vildsvinskorv och fika bröd. 
På vägen dit slängde vi massa återvinning.
(null)

På kvällen när det blivit mörkt gav vi oss ut på en promenad i fullmånsskenet för att inspektera utebelysningen på håll. Det såg ok ut 😉
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0