Underbar utelördag och fixarsöndag

Lördagen var en helt fantastisk dag! Vi var ute från efter frukost fram till 15 på eftermiddagen. Jisses vad vi längtar mer efter sådan utevistelse.


Vi vaknade till blå himmel och sol och bestämde att vi skulle grilla korv till lunch. 
Ska man grilla så behöver man ved och eldstad, så efter frukosten gick vi ut och samlade ved och gick sedan hem och fixade stenar till eldstaden. 
Trots snöbrist skulle Elsa prompt dra med sin pulka.... 😉

När vi fixat ordning allt inför grillningen började vi jobba med veden. Hela familjen hjälpte till och vi klöv och staplade massa ved! Såååå skönt att vara ute och jobba ❤️ 


Efter ett par timmar blev vi sugna på mat så då fjuttade vi på brasan och grillade våra korvar. Tyvärr hade solen hunnit gå i moln så det blev ganska kyligt att stilla stilla och äta.

Mätta i magarna fortsatte vi med veden och vid 14-tiden rullade äntligen mormor och morfar in på uppfarten! Efterlängtade ❤️
Vi fortsatte med veden en liten stund till innan vi gick in. 
Jag hann väl bara vara inne typ en timme innan jag började längtade ut igen. VÅREN! Kom nu!!! 

Resten av dagen bestod av matlagning, massa lek och godisätande 😉 
Hela familjen sov riktigt gott efter all frisk luft och kroppsarbete.


Jag och Peter fick sovmorgon på söndagen, redan vid 07 såg både Albin och Elsa till att mormor vaknade och kom upp och servade frukost och sånt.
Jag åkte iväg på lite extrajobb på förmiddagen och var hemma igen efter 14. 
Här hemma hade de varit ute en sväng på förmiddagen och bla. tvättat bil och jobbar vidare med veden.
När jag kom hem lyckades jag fjäska så Peter gick ut och tvättade min supersmutsiga bil också ❤️
Jag och pappa fortsatte på mitt lilla bygge vi påbörjade förra sommaren. Till våren ska det vara färdigt!! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0