Lekig lördag med gott

Pappan i huset har jobbhelg. Skittråkigt ju! 😔 Men idag fick vi iallafall ha honom hemma fram till lunch.

Jag och barnen bestämde lekträff med småsysslingarna, så de kom hit efter lunch.
Vi var ute ett par timmar och röjde. De hade jättekul och sysselsatte sig alla fyra utan knorr och gnäll trots kylan (-7).
Sedan gick vi in och åt mellis.
Leken fortsatte här inne och ljudvolymen var stundvis vääääldigt hög. Men kul hade dom och det är viktigast.

Pappan kom hem framåt 16 och lekgästerna åkte hem.
Jag fixade middag (riktig gourmelördagsmiddag med fryst pyttipanna 😉). Men smidigt var det!
Ungarna åt faktiskt upp sina portioner efter lite trilsk och fick lite lördagsgodis. Elsa fick lite riktigt godis och hon blev så exalterad. Hon glufsade i sig sitt fort medan Albin tog god tid på sig och njöt. Och tom. sparade lite till nästa lördag. Helt på eget initiativ ❤️

Pappan gick ut i garaget och meckade bil. Där blev han kvar till efter 21 nu ikväll.

Ungarna lekte lite efter godisätandet och därefter var det dags för bompa.
Jag passade på att smita ner och trampa crosstrainer medan de satt nöjda i soffan.
Elsa valde godnattsagan och det blev Bajsboken....

Elsa slocknade innan klockan hunnit bli 19 ❤️
Albin hade lite svårare. Jag tror han låg och väntade på att pappan skulle komma in från garaget. Men just innan han gjorde det så somnade han ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0