Ny karriär?

För någon vecka sedan sökte jag in till en utbildning. Det ni!


Jag har ju gått ett tag nu och stressat upp mig över vad jag vill hålla på med. 
Egentligen trivs jag väldigt bra med hur jag har det nu men det är ju inget jag vill eller orkar syssla med resten av livet. 
Det är skitsvårt att veta vad man vill och sedan man fått barn har ens krav på arbetstider och avstånd m.m. gjort det ännu svårare för en.
Egentligen skulle jag jättegärna vela börja jobba som Florist och ta igen allt det, men butikstiderna lockar inte alls i detta skede i livet. Jag skulle ju i stort sett aldrig äta middag med familjen eftersom butikerna inte stänger förän framåt 18. Eller tom. 20. 
Vårdyrket är jag helt färdig med. Jag gjorde mitt där under mina 8 år och längtar INTE tillbaka. Vill inte!
Och något annat kan jag ju inte. 

Att sätta sig i skolbänken i typ 2-3 år och utbilda sig till något som jag inte är helt bombsäker på att jag kommer trivas med känns inte heller lockande. Man är ju inte purung längre liksom... Och dessutom tillkommer ännu mer studielån.

Nä, det har varit svårt att komma fram till något men helt plötsligt slog det mig bara! 
Svetsare! Av alla yrken 😉
Jag läste på lite om det och insåg att det finns jobb och kommer finnas ännu mer de kommande åren. 
Utbildning finns genom Komvux och är 1 år. Precis lagom i mitt tycke. 
Dessutom började jag ringa runt och höra mig för här på hemmaplan hur jobbsituationen ser ut och om det skulle finnas möjlighet till jobb. Jag vill ju helst inte behöva pendla in till Stockholm eller dyl. framöver. Och jobbmöjligheter finns det. Och dessutom är kvinnliga svetsare eftertraktade! Dels för att de är så få men även för att de oftast är mycket mer noggranna. Så det ser ju lovande ut.
Och jag tror jag kommer gilla det. Det är skapande och kreativt. Och man jobbar med händerna. Precis vad jag behöver. 

Så nu är det bara att vänta några veckor till och se om jag kommer in. Hoppas hoppas! Isåfall börjar skolan i slutet av mars. Spännande! 


Förresten har jag redan massa skapelser i huvudet som jag vill svetsa ihop till mig själv, så jag kommer ju inte hinna jobba. Haha! 


Kommentarer
Postat av: Janina

Va kul att höra du hittat något! Hoppas verkligen du kommer in!

2017-01-31 @ 14:54:16
Postat av: Mamma

Håller alla tummar för dig. ✊️👍

2017-01-31 @ 16:46:05
Postat av: Pappsen

Starkt gjort
Lycka till håller bägge tummarna

2017-01-31 @ 22:20:19
Postat av: Farmor

Lycka till :-) Det är ett superbra val med strålande utsikter. Du får jättegärna träna på bakskärmarna på min Volvo ;-)

2017-02-01 @ 08:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0