Önskan om bäbis

Elsa är ju väldigt bäbis intresserad och vill gärna ha en bäbis. 

Jag håller med henne och skulle ställer gärna upp med att ge henne en. MEN! Pappan och Albin har en annan åsikt. De säger blankt NEJ! 


Nu på morgonen kom Elsa till mig och sa:
- Mamma jag vill ha en bäbis.
- Jag med. Men pappa och Albin vill ju inte ha någon. Svarade jag.
- Men du och jag kan skaffa en! Kontrar hon med. 
- Fast bäbisen behöver ju en pappa. Säger jag. 
Då blev det tyst en bra stund. Hon tänkte och tänkte. Tillslut säger hon:
- Min "gjanne"/granne eller jobbarkompis kan vara pappa! 

Haha! Så nu har vi löst det problemet 😊❤️



Det bäddas och grejas varje dag här hemma med bäbisar.

Härom dagen bäddade hon ner både sig själv och sin kanin/bäbis under varsin filt på golvet i vardagsrummet. Mysigt ❤️


Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Åh älskade elsaunge vad du är klok och tänker mycket. Mysig ni har det på golvet.

2017-01-30 @ 10:42:56
Postat av: Farmor

Rara, sköna Elsa :-) hon har en lösning på allt! Jag ansluter till er: bäbis JA! Räknas det? :-D

2017-01-30 @ 19:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0