Resumé av veckan

I måndags var jag och barnen lediga. 

Vi har tagit som vana att ha en lugn förmiddag inne då. Barnen leker oftast bra tillsammans och sysselsätter sig själva medan jag fixar lite i köket, tvättstugan eller lägger upp veckans handling och matplanering m.m. 
Innan lunchen klädde vi på oss och gick ut en sväng. Men det var inte lätt! Is is och åter is. Överallt! Man tjatar sig blå på ungarna om att de ska gå i snön, på det lilla gruset som finns eller på gräsfläckarna. Elsa är expert på att halka omkull ändå... Är det bar backe med en liten isfläck bara så nog sjutton råkar hon ändå gå på den och drutta på ändan. 

På eftermiddagen hade jycken återbesök hos veterinären så vi åkte in dit och mötte upp pappan på plats.

Återbesöket gick jättebra! Ögonen ser ju tusen gånger bättre ut och inga skador finns på hornhinnan. Skönt! Ögonsalvan förblir nu livslång.
Efter veterinären gick vi över till Donken och åt middag.
Vi kom hem precis lagom så barnen hann se bompan!


Tisdag var det jobb och dagis. 
Har för mig att morgonen ändå förflöt rätt smidigt. Inte massa gap, skrik och protester.
På eftermiddagen hade vi lite pysselverkstad ❤️

Elsa höll tungan rätt i mun när hon klippte 😉

Och röran på bordet lämnades givetvis kvar åt mig....

Onsdagen flöt på liknande även den. 

Men på eftermiddagen hade vi en liten surpuppa här hemma.

Alltså hon har sådant jäkla humör! Jag förstår inte hur all den ilskan kan få plats i den lilla kroppen. Från 0 till 10.000 på ett kick 😉 För allt och inget. 

Torsdagen var väl liknande.
I måndags förberedde och började vi planera inför en VAB-vecka. Vi tyckte oss nämligen se tecken på att en sådan var på ingång. Svajiga humör och lite snuviga näsor bla. Men vi klarade hela veckan utan det! 😊
Skaparverkstaden gick som en röd tråd genom veckan.
Albin har blivit så otroligt duktig på att rita! Han har börjat rita väldigt detaljrikt och petnoga ❤️ Givetvis mestadels traktorer och fordon 

I fredags var de hemma med farmor och farfar.
Det gick bra. Men Albin hade tydligen varit riktigt härjig och rebellisk en stund på förmiddagen. Men det la sig efter en stund. 
Jag kom hem lite efter 12. Farmor var kvar en stund till och la Elsa och lekte en stund med Albin innan hon tog med sig jycken och åkte hem. 
Jag lagade en så jävla god karrestek till middag. Den blev så perfekt att den smälte i munnen! Och till det egengjord rödvinssås. Fasen så gott det var!!! 
Albin försvann ju dock fort från bordet och hamnade på toaletten istället.
Resten av kvällen gick till att hålla minst ett öga på honom och assistera med hink. 


I lördags var vi bortbjudna på kalas hos Jessica men det fick vi ju tacka nej till, om det skulle vara magsjuka. Tråkigt! Barnen var sååå laddade för kalas med fika och tårta, så de blev ju besvikna såklart. 
Förmiddagen gjorde vi inget onödigt. Vi väntade väl egentligen bara på att någon av oss andra skulle insjukna. Hemsk väntan!
Jag fixade lite med tvätt och sånt roligt...
Albin var lite sliten och medtagen fram till lunch och därefter kom vanliga Albin fram mer och mer. Även de små hornen... 
Suget efter mat kom också och vi hade fullt sjå med att stoppa honom och inte chocka hans mage. 
Men nyponsoppan vi serverade honom till lunch dissade han fullkomligt. 
Jag bäddade ner Elsa i vagnen och gick ut på långpromenad. Förhoppning var att hon skulle tupplura. Vi var ute och gick i nästan en timme men hon höll sig vaken hela tiden.

Framåt kvällen hade vi ganska trötta barn här hemma. Det tar på krafterna att vara isolerade och bara vänta 😉

Söndag morgon och ingen ny som insjuknat. 

Det var min tur med sovmorgon. Pappan och barnen bakade scones till frukosten men det var ganska tjafsigt ute i köket så det blev inte så mycket till sovmorgon 😉

Framåt 12 drog jag iväg på lite extrajobb. Jag var less på att sitta hemma och vänta. Haha! 
Jag var hemma igen lagom till middagen. På hemvägen plockade jag upp jycken också ❤️ 
Efter middagen (som Albin knappt petade i) hanns det med lite efterlängtat tv-spel. Elsa tycker det är kul att få hänga med grabbarna ner och titta på. Men hon har lite för mycket myror i rumpan och för klåfingriga fingrar 😉
Och huxflux kräks Albin igen. Turligt nog fanns det en hink nära till hands från gårdagen! Och iom. detta så är vi till 99% säkra på att det inte är någon magsjuka utan förstoppning istället. Suck! 
Då vet vi vad morgondagen kommer ägnas till..... 




Aaaa just det! Ungarna lekte med flexitracksbilarna efter maten och Elsa lyckas trassla in sitt hår i däcket på en av dem. Jisses alltså! Det var nära att saxen åkte fram men jag lyckades trassla, dra och lirka loss det mesta. Men lite satt kvar när hon tillslut kom loss. 

Men hon var jätteduktig och stod stilla medan jag lirkade och trots att det gjorde ont ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0