Söndag till fredag

Nu en liten uppdatering från gångna veckan.

I söndags.
Pappan hade ju jobbhelg och for iväg efter frukost 😔
Jag vaknade upp med ett tåg bredvid sängen 😉 Det var Elsa som grejade.

Jag och barnen tog det lugnt inne på förmiddagen. Kollade bla. lite på skidor på tvn och fixade med tvätt m.m. Det stod välbehövlig krambjörnstvätt på dagens schema och barnen lämnade lite motvilligt och misstänktsamt ifrån sig sina kaniner. Jag lovade dem att de skulle tycka det bli skönt att bada i tvättmaskinen 😊 Och rena och fina blev de efteråt. Och luktade gott! De låg snällt och torkade på ett element fram till kvällen ❤️

Vi var ut en stund sedan. Solen sken helt fantastiskt! ❤️ Men jag tror inte vi var ute så länge för lilla damens humör var ganska svajigt om jag minns rätt. Och brorsan var en riktig retsticka...

Framåt eftermiddagen fick vi efterlängtat besök av Jessica! Barnen hade tjatat och frågat om när hon kommer redan sedan morgonen.

Pappan kom hem ungefär till middagstid och strax efter middagen åkte Jessica och jag iväg på ett Yogapass. Det var gratis prova-på-tillfälle om man som tidigare utövare hade med sig någon ny 😉
Skönt med lite yoga igen efter julens uppehåll!

I måndags.
Vi gjorde inga stora ansträngningar under förmiddagen. Ritade lite bla. Samt byggde tågbana.
Efter lunch åkte Jessica hemåt och vi passade på att gå ut en sväng.

Efter middagen åkte jag iväg på jobb. Jag hade verkligen NOLL lust men det gick ändå.


I tisdags.
Vanlig jobb och dagis dag. Inget speciellt skedde.
Albin tillbringade eftermiddagen efter dagis med farfar. Han kom hem när han var sugen på mellis. Han påstod att han inte fått något nere hos farfar, så jag som precis plockat undan Elsas och mitt mellis plockade fram lite igen till den arma hungriga lille grabben. När han ätit färdig berättar han att han "bara" fikat bulle, kaka och saft med farfar.... suck! Haha!
Elsa slog faktiskt på stort och somnade middag ganska omgående efter vi kom hem.

I onsdags.
Inget spektakulärt hände då heller, annat än att jag vaknade med en ond och irriterad vänstersida i hals och nacke, samt en lite risig kropp.
Elsa vaknade på heeeelt fel sida på morgonen och gapade och skrek som aldrig förr här hemma innan hon tillslut var klädd och kunde bäras ut till bilen. Väl i bilen så lugnade hon ner sig och framme på dagis var som vanligt sitt glada och nöjda jag. Märkligt!
Jag kämpade mig igenom mina två jobb med svettattacker titt som tätt och den fortsatt jobbiga halsen.
Även denna dag pep Albin ner till farfar så fort han släpptes lös från bilen.
Och Elsa somnade middag igen!
Jag la mig på soffan och somnade. Sååå skönt! Men fy så jobbigt att vakna till igen. Det dröjde till efter 15 innan jag tillslut orkade ruska liv i mig själv och också väcka Elsa.

I torsdags.
Elsas humör var bättre denna morgon! Men min hals var värre! Fan vad ont jag hade! Och hes. Kände mig skitrisig och bad chefen ta mitt lilla jobb men att vi möts upp som vanligt på vårt gemensamma. Jag fick då lite extra tid här hemma på morgonen och känna efter hur kroppen kändes och låta den vakna. Märkligt nog kändes ändå kroppen hyfsat ok men hals och nacke var bedrövligt! 😔
Jobbet flöt ändå på bra men när vi kom hem så stupade jag i soffan.
Albin fick nöja sig med mig denna eftermiddag då farfar var iväg till tandläkaren. Vi låg i varsit soffhörn men under samma filt. Han kollade tv och jag slumrade ❤️
Dagen till ära kom Peter hem lite tidigare, halsont han med och troligen lite feber. Han gick och bäddade ner sig.

I fredags (igår).
Jag hade redan under torsdagskvällen nästan helt bestämt mig för att stanna hemma. Halsen var fortfarande galet ond och kroppen inte alls i form. Mitt fredagsjobb är dessutom ganska tufft och ingen möjlighet till hjälp.
Men Peter åkte iväg. Jag tyckte han kunde stanna hemma med tanke på hans skick kvällen innan, men det tyckte inte han. Han kände sig mycket bättre och febern var borta.
Farfar kom in här vid halv sju som vanligt så jag passade på att lägga mig igen. Farmor kom framåt halv åtta, i vanlig ordning, så jag behövde inte tänka på eller serva några barn alls.
Jag låg i sängen hela dagen. Jag kände mig som en urvriden trasa med en fruktansvärd ond hals. Jag lyckades dra igång en tvättmaskin och mixa mig lite smoothie men annars låg jag i sängen. Så skönt!
Albin och farmor hade sedan några dagar tidigare bestämt att han skulle följa med henne hem och sova över där, så han var lite otålig hela dagen på att få komma iväg 😉 Men samtidigt hade han nog lite separationsångest för han var fram till Nico flera gånger under dagen och klappade honom och sa att han kommer sakna honom ❤️ Och flera gånger frågade han Elsa om hon kommer sakna honom när han är borta hos farmor (en natt) ❤️ Hon svarade mmmm på den frågan 😉
Efter eftermiddags mellis packade vi iordning en väska och så skjutsade jag och Elsa hem farmor och Albin.
Albin visste exakt vad som skulle packas ner. De hade nämligen en utflykt planerad och till den ville han ha med sig en skjorta. Och slips! ❤️ Han nöjde sig sedan med enbart skjorta och blev så stilig ❤️ Kul att han bryr sig om hur han ser ut ❤️
Inga konstigheter alls när vi släppte av dem hemma hos farmor. Det var väl knappt att jag fick ens en kram och puss innan de försvann in i porten. Den som blev mest ledsen var jycken, han ville ju också stanna kvar hos farmor!
Jag och Elsa stannade till i affären på vägen hem. Försökte göra det lite speciellt för henne också. Hon valde fredagsgottet och köpte också en ny pixibok. Först ville hon ha en tidning för 50 spänn men jag visade henne böckerna istället och hon hittade en som var intressant och vi sparade 35 kr 😉

Visst var det tomt här hemma resten av kvällen men Elsa njöt med fritt spelrum ❤️
Albin ringde och sa godnatt åt oss. Dock inget lång samtal. Han hade väl inte tid 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0