Veckan innan Jul

För vissa i familjen var veckan bara en lång väntan och för andra enbart stressfyllt.
Albin hade stenkoll på dagarna och räknade ner varje dag. Tomten fick diverse mat utställt på trappan på kvällarna. Bla. korv, ris och sås 😉

Veckan inleddes med lite extrajobb för mamman på måndagen medan barnen härjade hemma hos farmor. Jobbet drog ut på tiden så det var pappan som åkte och hämtade dem efter jobbet. Jag kom hem strax efter dem.
Ungarna var helt slutkörda och stupade i säng redan vid 18!

Albin hade äntligen piggat på sig efter nästan två veckor hemma och kunde återgå till dagis på tisdagen tillsammans med Elsa. Han hade saknat sina kompisar och längtade dit.
På kvällen tog vi in granen och klädde den ❤️
På onsdagskvällen hade jag mitt sista yogapass för denna termin.

Det blev en kort vecka vissa, bara tisdag och onsdag på dagis för på torsdagen var dagis stängt för planering.
På torsdagsmorgonen hade jag fått en tid hos Naprapaten igen så farmor mötte upp där och tog barnen och gick vidare till lekparken.
Jag fick ny tejpning och några fler övningar till mitt onda knä. Sedan drog jag vidare på jobb och hämtade upp barnen hos farmor efter lunch.



Fredagen var som vanligt, barnen var hemma med farmor och farfar.
Dagen var lång tyckte Albin och såg mycket framemot Julafton dagen efter.

Albin ägnade veckan till mycket tågbanebygge för att hålla sig sysselsatt. Elsa var också med endel men tog även hand om sina dockor. Bla. läste hon böcker för dem ❤️

Fredagen avrundades med det traditionsenliga julbadet för barnen

Och senare under kvällen/natten smög sig Tomten in och fyllde upp med massa paket under granen! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0