Flytthjälp och husvagnsfix

Ojojoj vilken produktiv dag! Nu är det skönt att ha landat i sängen.


Klockan ringde innan 07 imorse (trots min första semestertisdag 😉) och 08.00 hämtade jag och Peter en släpkärra i Edsbro. Därefter tuffade vi vidare upp mot Tierp. 
Dagens uppdrag var jag hjälpa Jessica med att flytta sitt bohag. 
Det gick som smort! Vi tjoffade in allt i släpet. Allt fick preeecis plats! 
Lite innan 11.30 tuffade vi tillbaka ner mot Norrtälje och lastade av allt in i ett förråd. 
Och allt fick preciiiiis plats även där. Ibland har man tur! (Nästan iaf. Vi tog med oss några saker hem till oss för förvaring tillsvidare 😊)

Därefter var vi vrååååål hungriga och åkte vidare och åt flyttpizza och kebab. Gott! 


Framåt 16-tiden var vi hemma.
Vi lastade ur de grejer vi hade med oss hem och sedan åkte Peter och lämnade tillbaka släpet.

Farmor kom hit imorse innan vi åkte och passade barnen under dagen. Med lite assistans av farfar 😉 
Allt hade gått bra. Det var en regndag så de hade mestadels härjat inne. Byggt koja, grejat med lera och massa annat. 

Jag känner att jag har tusen olika saker jag bör och vill hinna få gjort här hemma innan vi åker iväg om ett par dagar. Stress stress! 
Så jag satte igång med att damma hela huset när vi kom hem i eftermiddags. Mycket behövligt! Och såååå skönt när det var färdigt! 
Farmor åkte hem ganska snart efter att vi kom hem men Peter utfodrade ungarna med mat så jag fick jobba hyfsat ostört. Härligt att få slutföra saker man påbörjar 😊

Efter de ätit fixade Peter frisyren på Albin. 
Och Elsas lugg naggades lite.

Solen tittade sedan fram under kvällen så vi passade på att gå ut. 
Jag fixade lite ute hos hönsen och gick sedan på snigeljakt.
Peter fixade med en antennförstärkargrej på husvagnen.
Och ungarna lekte med sitt. Eller Albin hjälpte pappan lite också 😉 


Nyfiken i en strut ❤️


Vi han fixa lite annat ute i husvagnen också faktiskt! Bla. sydde jag äntligen ett myggnät till fönstret på toan. Det befintliga är lite trasigt i fästet och lossnar lätt. 
Jag sydde även om nätdraperiet till dörrhålet.
Och Peter slaktade en gammal bäddmadrass så den passar vår säng ute i vagnen. Sängen där är nämligen stenhård! Vi hoppas det känns bättre nu.
Ja som ni märker finns det ALLTID saker att pyssla och fixa med. 

Klockan hann bli efter 20 innan barnen kom in och i säng. Då somnade dom gott ❤️ 
Det gör jag också snart! 



Min förhoppning idag var att jag skulle hunnit med lite jobb efter flyttgörat, så jag skulle slippa åka in imorgon och istället kunna fixa med allt här hemma och packa och så. Men så blev det ej. 
Ska försöka komma iväg skapligt tidigt imorgon bitti så jag kommer hem till lunch igen. 

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0