Förra veckan

Måndag:

Jobb för mig. Peter och ungarna kom in och mötte upp mig framåt 16-tiden så handlade vi tillsammans.
Regnet öste ner när vi kom hem. 

Tisdag:
Jobb för mig. Körde ett av mina onsdags jobb efter mitt vanliga tisdagsjobb. Kom hem framåt 13. 
Fin dag ❤️
Elsa var på matlagningshumör! Först dukade hon upp under lilla äppelträdet och bjöd farfar och en bebis på födelsedagstårta.
Lite senare bjöd hon även mig och Albin på sandmat 😉



Och pappan och Albin snickrade färdigt det sista på båten. Nu är den redo att sjösättas! 


Onsdag:
Jag var ledig! En av mina onsdagskunder har semesterstängt, det andra gjorde jag ju dagen innan och det tredje flyttade jag till torsdag. Skönt att kunna pussla om lite.
Vi var bjudna till farmor på fika. Vi åkte vägen förbi tippen och slängde lite skräp innan.
Farmor bjöd på jordgubbstårta. 
Elsa lyckades springa och snubbla och skrapa upp ett redan befintligt sår på knät ytterligare. Ajajaj! Och lite gråt ❤️ Vi åkte hem. 
Hemma packade vi badkläder och cyklade ner till badet för att möta upp små sysslingarna. Tom. jag tog ett dopp! Mitt första för i år! 😊

Torsdag:

Jobb för mig igen. 
Peter och barnen kom in och mötte upp mig framåt 14. De skulle testa stadens nyaste lekplats. Mycket fin sådan! 

Himlen var blå och solig men blåsten var riktigt kylig 😔


Albin beklagade sig över huvudvärk när vi kom hem ❤️ Inte konstigt! Han är i farten heeeela dagarna och vill att något ska hända heeeela tiden. Förmågan att varva ner är obefintlig. 
Jag lyckades faktiskt få honom till att lägga sig i hammocken med mig efter middagen. Vi låg där och snicksnackade lite och njöt i kvällssolen ❤️ Mysigt! Och faktiskt att hans huvudvärk gick över. 

Dagen avrundades med ett dopp i poolen för de små innan det var läggdags. Kallt! Men de badade glatt ändå. Är det sommar så är det! 😊


Fredag:

Jobb för mig. Började 07. Hemma igen vid 11. 
Åka ner till Linköping stod på dagens schema. Taggade barn som var ivriga att komma iväg. Men först var vi tvungna att packa det sista, äta lunch (som var allt annat än lugn och harmonisk), vattna ute, fixa hos hönsen och så var jag tvungen att hinna duscha. 
Lite efter 13 kom vi äntligen iväg! 
Lång trög kö genom Stockholm 😔 
Blev en bensträckare i Nyköpingsbro, vi hade lovat barnen att stanna och köpa lördagsgodiset där i godisaffären. 
Lite efter 17 var vi äntligen i Linköping! Barnen höll sig vakna hela vägen och skötte sig otroligt bra! Elsa brukar ju vanligtvis gnälla efter en kvart 😉 
Vi stannade på toys r us för låta Elsa köpa sig något, nu när hon varit så duktig och slutat med blöja ❤️
Hon gick längs alla hyllor och tittade. Det var svårt för henne att hitta något. Tillslut slet hon åt sig en docka. Men jag förklarade att jag tyckte det var onödigt, hon har redan flera bebisar hemma och denna var dessutom en docka för små barn. Hon propsade på att hon ville ha den! Men när jag visade henne att dockan inte ens hade "riktiga" fingrar utan bara var mjuk där så tyckte även hon att det var en bäbisleksak 😉 Efter en stund kom Albin och sa att han hade hittat ett lego hon kunde köpa. Okej! Sa Elsa och Albin visade oss till en reakorg med små legokartonger i. 
En liten ask med lego för 50 kr valde Elsa tillslut..... Haha ❤️
När vi skulle betala blev hon kissenödig akut så vi fick rusa bort till toan i andra änden av affären.

Sedan åkte vi vidare till moster och onkel. Vi hade beställt Tacomiddag av dem. Gott! Glass, jordgubbar och rabarberpaj fick vi till efterrätt. Och Elsa byggde ihop sitt nyinköpta lilla lego. Med hjälp av brorsan såklart 😉


Testa VR-goggels hann vi också. Coolt tyckte Albin som åkte bergochdalbana flera gånger. Elsa tyckte en tur på safari med vilda djur var bättre 😊


Framåt 21 kom vi äntligen ut till landet där mormor, morfar och Siv väntade och längtade efter oss. 
Efter lite snickesnack, inspektionsrunda både ute och inne och lite lek så kom båda barnen i säng. De somnade nästan omedelbums efter att mormor läst saga ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0