Framtidstankar hos en 3 åring

Jag och Elsa läste Halvan och grävskopan till godnattsaga idag. 

Mitt i allt säger Elsa:
- jag ska också köra grävmaskin när jag blir stor. 

Jag fortsätter läsa och kort efter säger hon:
- nä förresten! Jag ska köra brandbil istället.

Jag fortsätter läsa och efter ytterligare en liten stund säger hon:
- nä! Jag ska ha en bäbis istället.
- ska du bara ha en bebis och inte jobba alls? Frågar jag.
- nä! Bara bäbis.
- men hur ska du få pengar till att köpa mat till er om du inte jobbar? Frågade jag.
- hmm.... jag vet inte....? 
Och så var hon tyst en stund.
- DU kan köpa mat och mig och bäbisen mamma. Säger hon sedan.

Haha! Smart tjej ❤️

Och för någon vecka sedan, när vi varit i lekparken och gick tillbaka till bilen så säger hon helt plötsligt:
- mamma! Jag vill faktiskt HA en riktig bäbis! 

Haha! Söta lilla unge! ❤️ Hon är så bäbiskär och omhändertagande. Så fort hon ser eller hör en bebis när vi är någonstans så blir hon helt paralyserad och fascinerad. Och sina dockor vårdar hon oftast väldigt ömt varje dag. 


Och såhär klär sig en 3 åring om hon själv går bestämma 😉 

Mössa, tröjor, trosor och stövlar. Perfekt outfit en kvav juli eftermiddag. Tjocktröjan var väldigt viktig! Men brallor var onödigt ❤️ 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Älskade gullunge, du är bäst ❤

2017-07-11 @ 23:17:44
Postat av: Syrran/moster

Haha älskade Elsa, Smart tänkt ❤

2017-07-12 @ 05:08:55
Postat av: Farmor

Hahaha... Nu förstår jag! Igår har de nämligen meddelat mig att familjen skall ha en ny bebis :-) Albin hoppades på en lillebror och Elsa var säker på att det blir lillasyster. De såg väldigt glada ut och jag blev faktiskt också glatt berörd, dels för att de var så entusiastiska men också över nyheten. Ja, vi avvaktar väl det hela ;-).

2017-07-12 @ 09:24:50
Postat av: Helen

Hon har ju perfekt klädsel för alla väder.

2017-07-12 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0