Helgen i söder

Här kommer ett försök till att blogga ikapp...


För två helger sedan var vi ju nere i Linköping. Vi kom ner fredag kväll, åt tacos hos onkel och moster och åkte sedan vidare ut till landet till mormor, morfar och Siv. 

Lördagen var mest slapp. Vi chillade på förmiddagen.
Barnen lekte en massa. Cyklade, körde snickad Volvo och jag tror vi var ner och badade också.
Efter lunch åkte vi bort till miniatyr järnvägen och åkte en tur med det lilla ångloket. Efter åkturen åt vi varsin glass.

Det blev grillad middag och framåt 18-tiden skjutsade Peter in mig till stan, där jag umgicks med Therese och Micke resten av kvällen ❤️ Vi satt och drack gott uppe på hans balkong och snicksnackade en massa. En repris från förra sommaren. Mycket trevligt! 


Jag hade från början ingen lust med att ränna ut på krogen men jag blev övertalad 😉 Framåt midnatt entrade vi Harrys och svängde våra lurviga. Mycket kul faktiskt! 


Peter hade lovat hämta mig och tror klockan hann bli 02 innan hämtades upp av honom. 
En bra kväll med andra ord ❤️

Jag slocknade så fort huvudet landade på kudden och mådde väl lite sisådär dagen efter 😉 Tack och lov inte lika medtagen som jag var förra året. Haha! 
Jag hade ryggläge större delen av dagen och vid sen eftermiddag påbörjade vi resan hemåt. Jag kände mig lite mer som människa då och det gick bra att sitta i bilen hela vägen hem. 
Elsa somnade långt innan Norrköping och sov som en stock ända till Stockholm. 
Albin höll sig vaken hela vägen och vid hyfsat gott mod 😉
Trafiken var bra och det flöt på hela vägen.

Vi stannade i Arninge för en bensträckare och handla lite mjölk och bröd. 
Sista timmen hem var lite dryg. Men det gick.

Minns inte riktigt när vi kom hem men jag tror det var efter 20. 

Vi packade ur bilen och barnen stupade i säng. Och så även vi en stund senare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0