Komma ikapp

Fortsätter att försöka komma ikapp...

Förr förra veckan:
Jag jobbade måndag, tisdag, torsdag och fredag. Minns inte vad vi ägnade onsdagen till?
Vädret var iaf hyfsat somrigt hela veckan har jag för mig. Det badades endel i poolen hemma, vi cyklade och njöt ❤️

På torsdagen var Elsa iväg på utflykt med farmor. De åkte buss till Norrtälje. Besökte lekpark och åt glass. Jag var färdig med jobben framåt 14-tiden och ringde och frågade om de ville ha skjuts hem. Elsa var helt slut så det passade bra. Jag hämtade upp dem nere på stan och så åkte vi ut till gokart banan och mötte upp pappan, Albin och syssling Isak.

Albin skulle äntligen få köra gokart för första gången! Han var förväntansfull och grejade det galant! De har en liten bana för de små där.
Efteråt körde även jag, Peter och Isak. Jag hade namnsdag så det fick bli min present 😉 Så kul att köra!!! 😊

På fredagen när jag kom hem från jobbet packade vi ihop oss, hängde på husvagnen på bilen och åkte iväg. Jag och Peter längtade väldigt efter semesterresa och testa nyinköpta förtältet så vi tog ännu en liten helgtur. Vi åkte ut till Björkö-örn och havet. En halvtimme hemifrån 😉 En liten camping med mest säsongare.
Vi tänkte att det blir en liten uppvärmning inför vår riktiga semesterresa helgen efter men innan helgen var slut så kände vi att vi nog inte klarar av campinglivet och istället säljer husvagnen....
Det var enbart massa tjat, gnabb och grin från barnen. Ingen lyssnade och de var på uselt humör. En massa jävulskap bara och nonchalans. Suck!
Kvällen ägnades åt att grilla hamburgare, utforska den väldigt skrala lekparken, kolla in stranden och gå en runda runt campingen.
Jag var helt slut hela eftermiddagen och kvällen och somnade som en liten gris fullt påklädd och med oborstade tänder direkt efter vi lagt barnen, vid cirka 20.30.
Både jag och ungarna sov som stockar hela natten. Bortsett från att Elsa lyckades rulla ur sin säng med ett högt duns! Det gick bra och hon vaknade inte ens! ❤️

Peters nyinköpta flagga som han är så stolt över fick han äntligen hissa! Och nog blev han galet mallig när en gubbe gick förbi och var imponerad och blev sugen på en likadan själv 😉

På lördagen vaknade upp till en stekhet camping! Vi åt frukost och sedan tog vi en långpromenad bort till en gårdsbutik, samstorps gård. Så fort vi kom utanför bommen på campingen så höll vi på att blåsa bort av kyliga vindar.
Vi gick och gick. Mycket skönt att gå! Cirka 3 kilometer senare var vi framme. På gården fanns det förutom gårdsbutik med café, även kaniner och höns.
De hade även safariturer ut i deras Visent hagar och det var mycket därför vi gick dit. Men tyvärr gick inte turen förän över två timmar senare och vi orkade inte vänta.
Vi åt glass, spelade hockeyspelare och matade kaninerna istället. Trevligt ändå ❤️

Promenaden hem blev tjafsig. Såklart! Elsa var trött och grinig men gjorde allt för att inte råka slappna av i vagnen. Och Albin var trött i benen trots att han stod på ståbrädan och fick skjuts hela vägen....

Halvvägs stannade vi till på en loppis. Fyndade lego, memoryspel och en stekspade för hela 16 kr. Oj så dyrt! 😉
Vi hade med oss en låda lego hemifrån och det var en väldig räddning mitt i allt gnabb. Lite ny påfyllning i den gjorde susen!

Efter mellistankning och ännu mera tjafs så gick vi bort till stranden. Kallt i vattnet och blåsigt på land men barnen grävde och roade sig en bra stund.
De grävde en grop och planen var att fånga fiskar att ha i. När de var färdiga säger Albin:
- Så! Nu ska jag fånga fisk!
- Ja gör det! Svarade både jag och Peter lite ironiskt och log.
Men tro på fan att grabben lyckades fånga första lilla fisken han fick syn på. Med bara händerna!!! Haha! Helt galet 😊
Den stackars lilla fisken blev sedan gullad med och fick prova flera olika grävda små sjöar innan den tillslut fick simma ut i det fria stora havet igen.
Och vi gick hem och lagade tacomiddag.

Efter maten tog vi ytterligare en promenad bort till Gräddö "centrum". Vi stannade till i hamnen och kollade lite på båtarna och ungarna hann springa av sig sina sista krafter innan vi kom hem och bäddade ner dem.

Denna kväll var jag lite trevligare och social med Peter ❤️

På söndagen vaknade vi upp till regn. Inte optimalt att plocka ner tält i regn. Men det gick bra.
Gnabbet fortsatte såklart in i det sista och Albin gnällde över att inget varit roligt och att han haft såååå tråkigt.... Suck!
Det värsta med helgen var när det var dags att riva allt byggt lego innan vi rev tältet. Jag erbjöd att fota allt innan och då blev han hyfsat nöjd ❤️

Vi checkade ut runt 11. Åkte hem i regn men när vi anlände hemma var det ganska fint. Vi var ute mest resten av dagen och grejade. Hönsen blev glada att vi kom hem och vi blev glada att komma hem till dem! ❤️