Slut som artist

Jag är helt slut! Ännu en dag som gått i full fräs. 

Jag var hemma från jobb och lite uträttande av ärenden lite efter 14. Påbörjade packning av husvagn. Det är så jäkla svårt att packa kläder till ungarna. Visste man att det skulle vara sol och 25 grader varmt hela tiden när man är borta hade det ju varit svinlätt! Men nu får man ju istället försöka täcka upp med kläder för alla väder. Utom snö! Förhoppningsvis 😉 Och för Elsas del går det ju åt ett antal brallor på en dag.... Det blir många brallor som ska med för att täcka upp närmare två veckors resa. Men tack och lov vet jag att det finns tvättmöjlighet.

Packandet är iallafall nästan helt klart nu. Tror jag... 
Vi har ingen brådska iväg imorgon så vi hinner greja endel då också.


Ekipaget står redo för avfärd.



En sväng ner till macken gjorde vi också under eftermiddagen. Jag la beslag på ett lass med dåligt höensilage. Perfekt att täckaodla med i trädgårdslandet! 
Jag hade såklart medhjälpare. Elsa åkte utan byxor... men arbetshandskar hade hon minsann 😉






Vi hann med ett kvällsdopp i sjön också! Det blåste där nere och solen gick i moln när vi kom dit. Och badlusten försvann 😉 Men när vi väl kom i var det ganska behagligt. Och vi var helt själva där nere!
Ungarna "simmar" för glatta livet ut till bryggan. Om och om igen ❤️ De är som fiskar nu!

Framåt 20 tiden stupade de små i säng och jag och Peter fortsatte packa och förbereda. 
Peter justerade bla. bromsarna på husvagnen. 

Som om vi inte hade nog med saker att göra så var det även dags att tappa upp min rabarberchampange som stått och jäst i 3 veckor. Provsmakade litegrann och den smakade riktigt bra faktiskt! Väl nerkyld blir den nog riktigt smarrig 😊 

Nu godnatt! Imorgon har vi mer fix att hinna få gjort innan vi rullar söderut. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0