En vanlig vecka

Veckan började med jobb för min del. Åt frukost med övriga familjen innan jag åkte. Skönt att inte behöva ha en tidig morgontid att passa. 

Vädret var grått men svettigt. 
Jobbet flöt på och jag var hemma framåt 16  igen. Medan vi satt och åt kom regnet och en jättefin regnbåge trädde fram utanför fönstret ❤️

Tisdagen innebar dagis och jobb. 

Det var en grå och regnig dag. Det höll i sig även när vi kom hem. Blev soffhäng och film. Men sedan gick vi ut. Perfekt väder att få använda paraply ju! 😉

Hönorna kurade mest inne men var ut så fort det blev en stund uppehåll.

Jag tyckte synd om dom i blötan och kylan så jag värmde lite matrester åt dom 😊❤️ Dom blev glada och fick något att göra en liten stund. 
Men kvällen bjöd på varm och skön sol ❤️


Onsdag lika samma. Men bättre väder!
Vi tillbringade hela eftermiddagen ute. 


Torsdag bjöd på sommar också! 
Jag slet järnet med jobben för att hinna mellan lämning och hämtning på dagis. Inser att mina torsdagar inte är hållbara. Tiden räcker inte. Vi får nog justera lite till hösten. 
Efter dagis var det tänkt att vi skulle mött upp småsysslingarna nere vid badet, men strax innan hemfärd blev himlen totalt grå och regnet VRÄKTE ner och det mullrade på håll. Jag hann bli dyblöt medan jag spände fast barnen i bilen. Burrr!
Här hemma hade det inte kommit en endaste droppe när vi kom hem. Men planen om stranden blev istället lek här hemma tillsammans. Tur det för lite av regnet kom hit också. Men vi var ute det mesta av eftermiddagen ändå. 


I fredags var det återigen bara jag som var tvungen att fara iväg på jobb. 
Peter och barnen kom in och mötte upp mig i staden vid 10.30. Vi uträttade några ärenden och handlade lite tillsammans. Sedan åkte vi hem och åt lunch.

Härom kvällen var Peter iväg och köpte ett förtält till husvagnen som kom ut på blocket och under eftermiddagen provade han att sätta upp det. Passade fint och blev bra. Ett enkelt och lätt reseförtält. Skönt med ett extra "rum". 

Mormor och morfar kom upp på kvällen men det hann bli så sent så båda barnen hann somna ❤️ 


Av någon anledning är båda våra barn ovanligt sura och tvära nästan hela tiden. Det är otroligt påfrestande. Både jag och Peter är less på allt skrik, gnäll och tjat. Om precis ALLT! Vi hoppas innerligt att det blir bättre nu när sommarlov och semester står för dörren. Inte roligt om vi ska bråka en massa när vi har mer tid tillsammans ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0