Hon grejar det galant

Låt mig få presentera världens duktigaste tjej! ❤️


Denna dam har nu varit blöjfri 24 timmar om dygnet i en hel vecka! Och det går galant!!! 

Dagtid har hon varit blöjlös i flera veckor men på nätterna har hon velat ha blöja. Vi har försökt få henne att prova utan men NEJ, hon ville inte. Vi har lockat med ett besök till leksaksaffären när hon slutat helt men det hjälpte inte.
Men en kväll förra veckan hände det!
Hon stod med huvudet i blöjförpackningen och skulle plocka fram en nattblöja, men så vänder hon sig om tomhänt och med en bestämd blick och säger:
- Nej ingen blöja! Vi ska till leksaksfären en dag!
Punkt slut. 😊 Jag blev lite paff men väldigt glad ❤️

Det blev en liten olycka under natten men vad gjorde väl det. 
Nästa kväll kände hon sig nog osäker, för då skulle hon prompt ha en nattblöja. Jag lyckades tillslut lirka henne på andra tankar och hon la sig utan blöja. Och hittills, alltså en vecka senare så har hon varit torr varenda natt! Så jäkla duktigt! 
Och någon blöja har inte kommit på tal sedan dess. (Jag gömde undan de vi hade kvar så de glömdes fort bort 😊) 

Jag var lite orolig för nätterna hur de skulle gå. Hon har väldigt sällan varit torr på morgnarna. Men som sagt, det har ju gått plättlätt! 
Vi har ju haft turen att få ärva ett stort paket med engångs sängskydd och de är ju helt perfekta just nu! Fast de knappt har behövts 😊

Dagtid har det hänt en och annan liten olycka. Men bara här hemma. Hon är så inne i sin lek så hon glömmer liksom bort sig ❤️ 
Men de sista veckorna på dagis var hon torr från morgon och oftast fram till kvällen. 

Så nu stundar ett besök till leksaksaffären i dagarna 😊❤️ 

Och nu helt plötsligt har vi ju två stora barn! 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Världens duktigaste lillstumpa ❤

2017-06-27 @ 20:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0