pissig onsdag och bättre torsdag

I onsdags var det vanlig vardag igen. 

Det var halvtrist väder hela förmiddagen och när vi kom hem efter dagis föreslog jag att vi skulle passa på att vara ute innan regnet kom. Men jag fick inget gehör, båda barnen ville gå in. Och så blev det och en film sattes igång. Och strax efter vräkte regnet ner.

Hönorna tyckte också vädret var piss. De var mest bara inne och gick bara ut korta stunder. 

Och bara ett ägg bjussade dom på. 


Efter middagen var ungarna uttråkade och sprang ner till farfar för lite miljöombyte. De kom tillbaka hem när det var dags för bompa. 


I torsdags vaknade vi upp till en finare dag.
Jag lämnade barnen 8.30 och Elsas kompisar var redan ute. Och hon satt som en igel runt mitt ben som vanligt... 
Albin vinkade glatt hejdå och anslöt till sina polare inne ❤️
Precis efter att jag åkt lekte Elsa så glatt med sina kompisar också ❤️

När vi kom hem strax innan 14 så tog vi mellis med en gång. I sällskap med hönorna såklart 😉

Havregrynsgröt tycker de är riktigt smaskens! 


Tror vi höll till mest ute resten av dagen ända till läggdags ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0