Veckan.

Bara jag som hade jobb på schemat i måndags. Efter vår sena hemkomst från Linköping på söndagskvällen hade jag ingen lust att sätta klockan på tidig ringning  och förväntade mig ändå att ungarna skulle väcka oss tidigt som vanligt. Men utifall att satte jag ringning på 8.30 och tur var väl det! Hela familjen sov nämligen fortfarande då. Vilken skräll! 😊 men så fort jag smög upp så vaknade de andra en efter en.

Jag slängde i mig frukost lite snabbt och drog sedan iväg på jobb. 
Känns så surt och tråkigt att behöva åka iväg när alla de andra är hemma 😔
Jobba gick bra och jag var hemma igen framåt 16. Då kockade Peter mat ❤️

Jag ser ut som dig mamma! Kvittrade Elsa och slängde handväskan över axeln 😉❤️

Dagen var solig och fin men tyvärr blåste det skitkallt hela dagen. Peter och barnen var ute större delen av dagen ändå och monterade bla. upp poolen. Det påstods komma regn i veckan så det gällde vara redo att kunna fylla med regnvattnet!  Framåt kvällen lugnade ner sig och vi var ute och njöt innan läggdags.



Tisdagen var vanlig, med jobb och dagis för oss alla.
11.45 hämtade jag två slitna barn. Trötta efter helgen 😉 Det var tråkväder med regn ute så vi la oss på soffan och kollade film när vi kom hem. 
Efter ett tag tyckte jag Elsa låg väldigt stilla i mitt knä och det visade sig att hon somnat ❤️ Det har nog aldrig hänt tidigare att hon kopplat av så pass och somnat i soffan mitt i en film!

Efter filmen fick Albin bråttom till farfar, så han pep ner till honom.

Medan jag lagade mat smet Elsa in på Albins rum, norpade åt sig hans "hemliga" låda uppe på hyllan över sängen och botaniserade i sängen i godan ro. Länge 😉


Onsdagen bjöd på bättre väder och jag och barnen var ute hela eftermiddagen när vi kom vid lunch. Härligt! 
Efter middagen tog jag med mig Albin ner till M&M för att titta till om det behövdes vattnas något. 
Jag gick med stavarna och Albin cyklade. 
Tänk att jag redan har en sådan stor och duktig grabb ❤️

Torsdagen startades med försovning för min del. 

Jag och ungarna äter ju frukost hemma och sedan lämnar jag dem på dagis 8.30. Jag satte ingen klocka då jag tänkte att jag ändå vaknar när Peter går upp, samt att ungarna alltid vaknar då också. Men denna morgon sov jag som en stock! 
07.30 väcks jag av Elsa som stormar in ylandes i sovrummet och är skärrad över att farfar brummar runt med gräsklipparen utanför. 
Jag får lite panik när jag inser vad klockan är och studsar upp ur sängen och ut i köket för att koka frukostgröten. 
För att hinna till dagis till 8.30 måste vi sitta i bilen 8.10 senast, denna dag startade jag bilen 8.25 och 8.40 var vi på dagis. Det gick det med men jag försöker undvika samma senario nästa vecka 😉

Trots morgonstressen så bubblade ur massa känslor och tankar ur Albin när vi åt frukost. 
Jag har en längre tid märkt och känt att det varit lite svajigt mellan honom och hans bästa polare på dagis. Jag har frågat lite ibland men aldrig fått några direkta svar. 
Nu kom det iallafall fram att kompisen fortfarande ofta blir utåt agerande fysiskt och väldigt krävande. Jag vet att Albin drar sig undan när det blir så men givetvis tycker han att det är påfrestande ändå. 
Jag tog upp detta med "fröken" när jag lämnade och hon hade redan observerat detta och hade full förståelse, så det känns bra. 
Och Elsa var återigen som en igel runt min hals när vi skulle säga hejdå. Alla hennes fröknar och kompisar var redan ute när vi kom och då tycker hon det är lite jobbigt och blir blyg. Men så fort jag lyckats bända mig loss och vi vinkat hejdå och jag försvunnit iväg med bilen så var hon helt inne i leken med de andra ❤️

Jag ägnade förmiddagen åt fönsterputs. Usch! Det är inte alls min starka sida men det var bara att bita ihop...

Vid hämtningen 13.30 hade vi utvecklingssamtal för Elsa inbokat. Peter kom också med.

Tyvärr ska Elsas "fröken" sluta och det känns så tråkigt 😔 Hon är så bra och Elsa känner sig riktigt trygg med henne. De har något speciellt band till varandra har jag märkt ❤️ Vi hoppas det börjar någon ny som är lika bra. 

Under eftermiddagen lekte Elsa dagis här hemma. Tydligen var det sovstund så hon bäddade i hela vardagsrummet och nattade både dockor och nallar. Och efter middagen fick pappan och Albin aggera dagisbarn och lägga sig och sova ❤️

Vi hann ut en sväng också. Fixet med hönsgården och hönshuset hägrade.
Elsa lekte tupp och satt och provsov inne i huset. Och ute i gården sprätte två kycklingar omkring 😉 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0