Förra veckan

Har halkat efter som vanligt....



Måndagen förra veckan var en strålande dag. Sol och blå himmel! Men kallt.
Vi var ute och njöt på förmiddagen ❤️ 

- Mamma det är sooool!!! Vi måste ha solbrillor!!! 



Efter lunchen tog Albin och farfar traktorn och hämtade ännu ett lass med ved. Flera dagar sedan sist så Albin var såååå otålig. 
Elsa la sig och somnade middag. Skräll! 
Bara en kort stund efter jag hörde Albin och farfar komma hem med traktorn igen så kom han in här hemma. Deras tradition är annars att alltid ta en fika nere hos farfar efter jobbet. Albin var lite moloken när han kom in här och gnällde att han hade ont i huvudet. Jag föreslog att han skulle lägga sig en stund. Sagt och gjort, han kilade in på sitt rum och somnade illa kvickt. Då började jag ana oråd... Efter närmare två timmar vaknar han igen och är fortfarande inte riktigt sig själv. Han ligger på soffan hela eftermiddagen och kvällen mer eller mindre. (Senare fick jag även höra att han sa sig blivit yr när han och farfar var iväg och lastade ved och att han var tvungen att sätta sig ner och vila. Vilket ALDRIG händer vanligtvis.) 
När pappan kom hem så for jag iväg på jobb. Efter någon timme fick jag rapport om att Albin kräkt en gång och därefter piggat på sig och även ätit middag. Efter det hände inget mer. Förutom att han sov som en stock hela natten ❤️ 
Jag misstänker någon form av migränanfall. Lilla gubben ❤️


På tisdagen fick Albin stanna hemma med pappan. Han mådde bra, men eftersom han kräkts kvällen innan så fick han vara hemma.
Han och pappan kom sedan in och mötte upp mig efter jobbet. Pappan åkte och jobba och vi hämtade Elsa. 

Och ännu mer snö kom det denna dag 

Efter middagen var vi ut och skottade snö och gungade ❤️



Onsdagen var en vanlig dag med jobb och dagis för oss allihopa. 
Tror inte det hände något speciellt mer än att det fortsatte snöa och det var lite snöstormsaktigt. 


Torsdagen var en vanlig dag också. Iallafall på förmiddagen. 11.45 hade vi ett efterlängtat utvecklingssamtal för Albin på dagis. Både jag och Peter var med och vi var stolta som tuppar och tre meter längre när vi gick därifrån 😉 Mer om det i ett kommande inlägg.
Efter samtalet stannade jag och barnen kvar på dagis, det var nämligen dags för årets hasa/Vasalopp. 
De sprang/gick runt en uppmärkt bana på några meter och hade nummerlappar och allt. Efter målgång fick de medalj och grillad korv med bröd. Mycket uppskattat och nöjda barn som fick stanna kvar på dagis långt efter vanlig hemgångstid. 

Elsa slocknade i bilen påvägen hem. Helt slut ❤️


På eftermiddagen fixade jag med lite bakning inför lördagens kalas. Övriga familjen städade. 

På fredagen var ju jag och barnen själva hela eftermiddagen och kvällen eftersom pappan var iväg på en 5 timmars Ålandskryssning med jobbet.

Vi klarade oss fint 😉 Elsa stupade i säng lite efter 19 medan Albin satt kvar uppe till lite efter 20.
Farfar kom in vid 20 och jag satte mig i bilen för att hämta Peter inne i staden. 
Han hade inte följt min önskning om att snåla på alkoholintaget. Visst, han var inte dyngrak men bra dragen. Han försökte så mycket han bara kunde att inte visa det men det gick inget vidare 😉 
Skjutsade hem två andra gubbar också innan vi styrde hemåt. Peter höll sig inte vaken hela vägen hem 😉 Vi var hemma strax efter 21 och han stupade rakt i säng.
21.30 anlände mamma, pappa, syrran och onkel. 
Jag fixade det sista med födelsedagspresenterna och förberedelserna inför kalaset dagen efter ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0