Fredag till fredag

Här kommer över en veckan uppdatering 😉


Fredag morgon förra veckan skjutsade jag barnen till farmor 06.30 innan jobbet. Albin hade nämligen på eget initiativ bestämt att de skulle åka till henne, istället för att hon skulle komma hit som vanligt. 
Sedan hämtade jag dem vid 11.30. De hade ätit pannkakor till lunch och lekt i lekparken. Nöjda barn med andra ord 😊
Jag tror ta mig tusan att det var den eftermiddagen båda ungarna tog sia en tupplur. Sällsynt nu mer.
Kvällen ägnades sedan åt det sedvanliga tvspelsstunden med fredagsgott. Jag la mig i badet istället.


Efter frukosten förra lördagen åkte jag iväg på spa och var sedan borta hela dagen, kvällen och halva natten. 
Dagen var bra! Brunch och spa mellan 12-17. Efter lite fix och trix med smink och hår och sånt 😉 samt intag av bubbel så hade vi bokat bord på resturang 19.30. God mat och god dricka. Dock blev jag så fruktansvärt mätt så jag fick inte i mig en endaste droppe dryck på resten av kvällen. Haha! Framåt 22 gick vi vidare och hamnade tillslut på en nattklubb resten av kvällen. Oj så vi dansade 😉 Tyvärr slutade kvällen väldigt lustigt och olyckligt för en i vårt sällskap och det tog tyvärr död på det goda humöret hos oss andra. Vi ringde vår skjuts och åkte hemåt framåt 03. 
Jag fick skjuts hem till dörren ❤️ Dråsade i säng lite innan 04. Heeeelt slut! Men nöjd 😊


Jag bjöds på sovmorgon på söndagen och började väl vakna till liv framåt 10. Vad underbart det kändes att vakna utan en endaste gnutta bakfylla efter en helkväll ute! Då var jag glad att jag blev så mätt av maten kvällen innan och inte intog någon mer alkohol efter 21 😊
Efter lite sen frukost tog jag med mig jycken ut på en runda. 




Det hade kommit en hel del ny snö under natten. Barnen var ute och hade kul ❤️

Resten av dagen höll vi oss inne och hade lite pysselverkstad bla. Vi monterade ihop två fågelholkar som barnen sedan målade. Med mycket omsorg och kärlek ❤️

Superfina blev dom! Lyckliga fåglar som flyttar in i dem i vår 😊

Vi mös även ner oss i sängen allihopa och tittade på repris av Melodifestivalen från kvällen innan.


Barnen hade dock inte tålamod att se hela så de dukade upp och bjöd oss på (låtsas)fika i sängen istället ❤️


Resten av dagen var jag rätt sliten och väldigt trött. Det tar på krafterna att vara ute och svira en hel natt 😉



I måndags hade jag och barnen hemma dag som vanligt.
Vi höll oss inne hela förmiddagen och byggde bla. med lego. 
Äntligen blev Albins brandstation färdig!

Elsa läste instruktionerna och badade brandmans gubbarna i sina kaffekoppar 😉

Farfar kom in på eftermiddagen och jag smet iväg och jobbade. Förberedde middagen så den stod redo på diskbänken att bara slängas in i ugnen av Peter när han kom hem. Bortskämd! 😉


Tisdagen var vanlig. Dagis och jobb. Hände nog inget speciellt som jag minns.

Onsdagen var ungefär lika den med, men på eftermiddagen bakade vi en kaka till mellis 


I torsdags skulle jag ju lämna barnen lite senare på dagis och sedan åka vidare och leta efter hund.

Elsa sov uselt under natten. Hon har haft rethosta om nätterna hela veckan men ändå märkligt nog sovit bra och varit opåverkad dagtid, men denna natt var det sämre. Hostan var värre och man riktigt hörde hur det rev i halsen på henne när hon hostade. Framåt morgontimmarna lugnade äntligen ner sig och vi fick några timmars sammanhängande sömn iallafall. 
På morgonen var hon pigg och som vanligt. Jag misstänkte ändå att något inte stod helt rätt till men hon kändes inte varm eller nått. Vi åt frukost och gjorde oss iordning men innan vi hann åka tyckte jag mig se på hennes ögon att allt inte var ok, tempade henne och givetvis hade hon feber, 38,2. 
Jag ringde Peter och beordrade honom att vabba. Jag skulle ju iväg och leta hund!!! 
Han kunde det tack och lov och Elsa fick åka med till dagis, där mötte pappan upp och sedan åkte de två hemåt igen.
Albin hade bråttom in på dagis och jag hann inte ens få en puss eller kram. 
Jag var som sagt uppe i Tierptrakten hela dagen och kom inte hem förän 17.30. 
Elsa hade inte varit speciellt påverkad under dagen. Lite kortare stubin än vanligt bara 😉
Efter nattningen sov hon dock bara någon timme innan den dumma hostan väckte henne. Det blev en stunds mys i soffan innan hon la sig igen och somnade om på stört ❤️

I fredags var det som vanligt igen, farmor och farfar passade barnen här hemma. 

Och Elsa var feberfri på morgonen. 
De hade varit ute hela förmiddagen.
Jag kom hem framåt 12 och lite efter 13 kom småsysslingarna hit för lek. Det var länge sedan sist och efterlängtat. Fullt ös inne en stund innan vi efter lite mellis gick ut och släppte vilddjuren lösa 😉
De stora grabbarna jobbade såklart med veden, som vanligt

Elsa fixade geggamojja och bjöd på fika.


Usch! Det var verkligen vara gegga och lervälling överallt. Och gråkallt. Men barnen sysselsatte sig och hade jätteskoj, så vi var ute ett par timmar.
Kvällen avslutades som vanligt- tv-spel och snacks för pappa och barn och ett bad för mamman 😊 Perfekt! 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka fina holkar <3

2017-03-06 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0