Helgen

Trots att ungarna brukar få vara uppe lite längre på fredagskvällarna så vaknar det ändå innan 07 morgonen efter! Jag tror banne mig Elsa gjorde morgon redan vid 06 tom.! Galet onödigt. 

På förmiddagen åkte hela familjen in till staden. Men först rotade vi runt i alla gömmor efter mynt. Verkar ju redan nu vara svårt att bli av med sina myntsamlingar så lika bra att börja i tid. 
Jag hade i förväg hört efter på Sparbanken om deras myntinsättning fanns kvar och det gjorde den. Men när vi kom dit var den avstängd! Typiskt! Vi fick släpa hem flera hundra kronor i mynt igen. Sedelinsättningen fungerade iallafall så helt i onödan åkte vi inte dit.

Pappan och Albin tog sig en egen runda på stan för att införskaffa en present till Elsa. 
Albin visste vad han ville ge henne och turligt nog fann de det också!
Jag och Elsa gick en liten affärrunda också och Elsa införskaffade sig tre nya klänningar inför sommaren i secondhand affären. Hon valde själv med omsorg och var så nöjd när vi gick därifrån. Påsen bar (släpade i backen) hon själv ❤️
Innan vi styrde hemåt igen fick barnen gå in på Ica och köpa lördagsgodis. Såååå nöjda ❤️

Hemma åt vi lunch och gick sedan ut. Under natten hade de ju kommit mer snö (väldigt lokalt) så de ville ut och skotta och leka.

Elsa är gungsjuk igen och vill hela tiden ha putt. 

- Mamma ta kort på mig när jag står här vid stugan med flaggan! Bad Albin ❤️

Senare under eftermiddagen fylldes vardagsrummet med tågbanor. 
Albin kan bygga och köra i evigheter. Elsa vill väldigt gärna också vara med såklart, dock tycker Albin att hon stundvis enbart är ivägen. Därför bygger han en liten bana bredvid som hon kan köra på så han får ha sitt i fred. Smart! Men det går sådär 😉

Och jycken är såklart med mitt i. Det är ju hans matta! ❤️😊



Peter stekte raggmunk och fläsk till middag efter order från mig 😉 Såååå gott!!! 

Barnen var helt slut och la sig innan 19 ❤️



På söndagen vaknade vi upp till blå himmel och sol ❤️
Vasaloppet var det ju också. Ingen risk att vi missade starten, våra barn sover aldrig en minut längre än till 07.... 

Förmiddagen ägnades åt städning. Jag passade på att snötvätta mattorna nu när det fanns fin pudersnö. 

Framåt 12 drog jag iväg på lite extrajobb. Kom hem igen lite efter 15 och påbörjade middagen ganska omgående. Jag hade tidigare under dagen kläckt idéen om fiskgratäng till middag och eftersom jag inte hade något recept så kunde jag ju inte lämpa över det på Peter 😉 Jäkligt gott blev det tillslut! Alla åt glupskt. 

Och sedan var det kväll igen och veckan var slut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0