Jobbig vecka över!

Veckan är slut och för min del så säger jag äntligen! Denna vecka har varit en pärs. Jisses!

För det första har jag varit helt galet trött. Jag har gått som i en dimma på förmiddagarna och kraschlandat 13.00 här hemma efter jobb och hämtning på dagis. Har tagit små tupplurar nästan varje dag och sovit som en stock på nätterna men ändå varit äckligt trött.
Magkatarren har varit såååå nära att braka loss hela veckan. Har haft känningar konstant och försökt varit så snäll som jag bara kunnat. Har bla. bara druckit kaffe en gång om dagen! Och det har ju säkerligen bidragit lite till tröttheten också. 
Mitt höger knä har i flera veckor varit dumt och ont nu igen och denna vecka har det varit värre än vanligt. Dessutom drog jag ju på mig världens jävla skoskav i måndags på höger häl när jag började använda mina nya iläggssulor i hopp om att avlasta knät. Spelade ju ingen roll att jag till sommaren har gått i skorna i ett år!
Blåsor i munnen har jag haft hela veckan också. Plus att mensen kom. Ont och uppblåst. 
Fy sablarn alltså! 

Igår var hälen extremt öm och svullen, såret varade och vätskade och huden skiftade i rött och blått. Ringde 1177 om råd och hon tyckte jag skulle åka in till husläkarjouren. Blev erbjuden en tid 16.45 men jag väntade ju gäster 19.00 så jag avvaktade. Följde rådet att gå med alosolspritomslag och det gjorde faktiskt susen! Framåt kvällen kom smärtan tillbaka men inte lika illa som på förmiddagen. 
Imorse var det ännu bättre men fortfarande svullet, irriterat och vätskande så jag ringde tillbaka till husläkarjouren som vi hade kommit överrens om och jag fick en tid klockan 12 hos en sköterska för en koll. 
De tyckte iallafall att det såg "fint" ut. Inga tecken på blodförgiftning ännu 😉 Fick med mig lite omläggningsförband och kunde åka hem igen. Behövde inte ens betala något! 

Nu är det bara att vänta på att det ska läka. Snacka om att jag har tur att det inte är snö ute längre för att trycka ner foten i en sko är inte att tänk på! Tofflor är enda alternativet nu ett tag. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hoppas du får en bättre vecka nu och att hälen läker fort.

2017-03-20 @ 06:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0