Slut i huvudet

Denna dag bjöd inte på någon bra eftermiddag här hos oss 😔 

Ungarna kollade film lugnt och fint när vi kom hem från dagis vid 12.30. 
Jag blev som slagen med en klubba i huvudet och blev galet trött. Passade på att lägga mig på sängen den timmen de såg film. Men sedan började gnatet, tjatet och tjuvnypen.
Tjat om mellis. Tjat om fler kakor. Tjat om att gå ut. Tjat om att inte gå ut. Tjat om att rita. Tjat om att inte rita. 
Jag var fortfarande galet trött och helt blank i huvudet. 
Albin slet leksaker i händerna på Elsa och jag röt till så jag fick ont i halsen. 
Jag smsade ett SOSmeddelande till Peter om läget här hemma och inom en halvtimme var han hemma ❤️ En timme tidigare! 

Vi kom iallafall ut efter melliset och då översköljdes vi alla av harmoni och lite energi. 
Barnen lekte bra. Tillsammans!!!
De stannade kvar ute i sandlådan när vi gick ut och fixade middagen.


Jag tog en stavgångsrunda efter middagen och när jag kom tillbaka spelade vi spel hela familjen ❤️ 


Tyvärr fick kvällen ett bråkigt avslut. Tjaffset om tandborstning och pyjamasbyte utlöstes. Bompan stängdes av redan efter 10 minuter. Albin bars vrålande med tårar sprutandes in till sin säng. 10 minuter senare sov han ❤️
Elsa var något lugnare tack och lov, men somnade omgående hon också ❤️

Jag tror tröttheten från helgen kommit ifatt oss 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0