Måndag- torsdag

Den härliga mjukstarten av veckorna är numer ett minne blott för mig nu när Peter är föräldraledig på måndagar. Då är det mitt ansvar att se till så familjen försörjs 😉 Därför har jag utökat mitt tidigare kvällsjobb på måndagar med ytterligare några timmar. Jobben är flexibla så jag kan utföra dem när jag vill under dagen. Eller tom. under helgen om jag hellre skulle vela. 

I måndags åkte jag hemifrån lite efter 8 och hann alltså käka frukost med ungarna ❤️
Lite efter 15 var jag hemma igen. Helgens flyttstäd på 200 kvm kändes fortfarande kroppen och jag var ganska mör.

Övriga familjen hade tagit sig en tur bort till Arlanda på förmiddagen och tittat på flygplan och fikat i flygplanscafeet. På hemvägen hade de stannat hos farmor och fikat lite till. 


I tisdags var det dagis och jobb för oss alla igen. 
Det var en superfin dag (bortsett från svinkalla vindbyar) och vi stannade kvar ute hela dagen när vi kom hem från dagis. 
Jag bad Albin hämta en stol åt mig. Det gjorde han, med säckkärran 😉 

Sedan pyntades trädet. Det skulle bli en teater sa de, men det blev aldrig något med det. Idag 4 dagar senare hänger grejerna kvar i trädet.... 


Jag fick dessutom ett ryck att ta tag i Elsas blöjavväjning. Vi har inte lagt så mycket energi på det hittills. Och hennes intresse har dessutom varit väldigt skralt. Men sedan några veckor tillbaka har hon börjat vara utan blöja på dagis några timmar. När jag hämtar henne är hon oftast blöjlös och åker hem så. Hittills har vi klarat oss hem utan olycka men några gånger har olyckan skett nästan omedelbart så fort vi kommit innanför dörren här hemma. Och för övrigt har som sagt varken hon eller vi engagerat oss nämnvärt.

Men denna dag fick jag en känsla av att det var en utmärkt dag till detta och eftersom vi tänkte vara ute så underlättar ju det eventuella olyckor.
Dock tappade jag engagemanget ganska fort. Innan klockan ens hunnit bli 15, och vi varit hemma i typ 3 timmar så hade vi hunnit med att byta byxor FYRA gånger... 


Men varken jag eller Elsa gav upp! 

Men när vi efter middagen bytte byxor för 6.e gången var gnistan borta och vi tog blöjan istället.
Det är bara att kämpa vidare! 😊 När sommaren är slut är detta klirrat! Det har varit vår plan hela tiden 😊


Onsdagen var en grå och regnig dag. 
På hemvägen åkte vi vägen via Ica för att hämta ut paket. Elsa åkte utan blöja från dagis så jag var lite orolig hur det skulle gå. Hade varken blöja eller ombyte med i bilen.
Elsa: Jag är kissnödig.
Albin: Du får hålla dig tills vi kommer hem.
Jag sa inget då men framme på parkeringen på Ica frågar jag om hon är kissnödig. Näää, svarade hon. 
När vi står och väntar på paketet inne på Ica ser jag att hon står och trampar på stället och då erkänner hon att hon är nödig. Vi får låna toan och det hela går galant! 
Snacka om skillnad från dagen innan! Och jag får tillbaka lite hopp 😊
Jag och Elsa la oss på soffan och kollade film när vi kom hem. 
Albin hängde med farfar i traktorn ner till macken och hjälpte Bosse att flytta balar.
Sedan var nog dagen rätt händelselös.
Elsa fick ett sådant där hiskeligt vredes utbrott innan nattningen. Skrik och ilska utan något slut.... Mycket känslor i en 3 årings kropp ❤️


Torsdag innebär ju frukost hemma för mig och barnen. 
Det är en lugn och skön stund vi får hemma tillsammans på morgonen ❤️ De är lugna och samarbetsvilliga. Hittills iallafall 😉
När vi kom till dagis vid 8.30 så var Elsas avdelning redan ute och lekte. Hon tycker ju det är lite jobbigt att komma när nästan  alla kompisar redan kommit och redan är igång med grejer och lekar, hon klänger sig fast i mig som en igel och blir så blyg. 
Jag och Caroline får bända loss henne från mig. Det känns i hjärtat! Men tack och lov har jag hittills sluppit få beskåda tårar och protester när vi säger hej då. Bara hon kommer loss från mig så finner hon sig i carolines knä istället, de börjar prata om något och så vinkar vi hejdå. Och jag får alltid ett litet leende dessutom ❤️
Albin å andra sidan har jättebråttom upp till sina polare. Han springer upp för trappan för att få hoppa in i leken med de andra som redan kommit. Och nöjd med vetskapen om att få stanna kvar och fortsätta leka även efter lunchen! 😊

Jag slet på med mina nu mer 2 torsdagsjobb. De är stressigt att hinna med dem samt resan till och från dagis på 5 timmar. Men det går. 
Varmt var det denna dag! Och jag hade helt missat väderprognosen och tagit på mig en långärmad finstickad tröja. Vaaaarmt! 

Hämtade barnen 13.30 och när vi kom hem tog vi mellis ute i solen ❤️

Mycket härligt! Vi var ute och njöt ända till det var dags för middag.


Det blommar så fantastiskt lite här och var i trädgården nu ❤️


De två första tomaterna fick flytta ut i växthuset. Täckta med fiberduk som lite skydd ifall frosten skulle slå till igen. 

Och magnolian knoppar!! ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0