måndag

Måndag morgon startades av Elsa innan 06. Hon hade dessutom sovit oroligt hela natten. Mer än halva natten låg hon inne hos oss och trängdes. Och så Vera. Hon må bara liten men på natten är hon en stor tung klump som inte rör sig en endaste millimeter i onödan. Helst ligger hon ihop kurad tätt tätt intill en, gärna i knävecken. 


Albin däremot slog på stort och sov till nästan 07! 😊

Pappan är ju föräldraledig nu på måndagar så han håller ställningen här hemma.
Jag har då istället skaffat mig fler jobbtimmar. Denna dag till ära hade jag sällskap av chefen, vi påbörjade nämligen ett extraflyttstäd. 
Jag jobbade 09-17 och kom hem när de andra redan ätit middag 😔 
Och Vera tackade för sig för denna gång och åkte hem 😔
Elsa hade bestämt att hon och jag skulle ta ett bad tillsamnans så det gjorde vi ❤️ Pappan och Albin var ut en liten stund innan vi gjorde kväll. 

Vädermässigt var det en skitdag. Kallt och blåsigt. Titt som tätt föll det snö och hagel. 
För barnens del var det bra! De hann nämligen bli ordentligt solkyssta och lite soleksem förra veckan. 
Albin brände sig lite bak i nacken och på öronen.
Elsa fick soleksem på kinder och hals. 
Jobbigt! 😔 

I fredags köpte jag mig ett litet växthus att ha ute på trappan och ställa in plantorna i innan de kan flytta ut i stora växthuset.
Hälften av plantorna har jag flyttat ut dagtid hela förra veckan så jag tänkte att de var härdade nog att flytta ut i lilla växthuset även nattetid, med filtar över som extra skydd mot nattkyla och frost. Men när kvällen kom fick jag kalla fötter och plockade in allt ändå. Vill inte riskera att förlora allt. Och det var nog klokt gjort! För på natten till lördag hade det varit nere på -3 grader! 

Och både igår och idag har det ju bara varit ynka 3 grader ute dagtid så allt har fått stå kvar inne. Vi har en djungel på köksbordet 😉


Alltid detta gissel innan vårbruket kan sättas igång ordentligt ute ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0