Slutet av veckan

Dagarna efter incidenten med Peter är bara ett töcken nu när jag försöker tänka efter. Han skrämde verkligen skiten ur mig.


I torsdags, dagen efter sjukhusvistelsen, så var han tillbaka på jobbet...
Jag ifrågasatte om han verkligen var tvungen att jobba och om han inte kunde vara hemma och ta igen sig lite? 
Hans klocka ringde vid 06 och han gick upp. Jag röt till och sa att han kanske inte behövde vara redo på jobbet 07 iallafall och han kom faktiskt tillbaka och la sig i sängen igen 😊 
I typ 5 minuter.... Vi kom överrens om att han åtminstånde kunde sluta tidigare. Han kunde ju hämta på dagis 13.30 så slapp jag stressa mig igenom mina jobb. Och så blev det. 

Jag lämnade på dagis 8.30 och även denna gång satt Elsa som en igel runt min hals, men vinkade sedan så glatt till mig i vinkfönstret tre minuter senare. 
Albin hade bråttom upp till sina polare och hann med nöd och näppe krama och pussa mig hejdå ❤️

Eftersom Peter skulle sköta hämtningen på eftermiddagen så hann jag för ovanlighetensskull äta en riktig lunch mellan jobben. Perfekt!

Jag var hemma vid 16. Förutom mina vanliga torsdagsjobb hade jag även jobbat ikapp ett av onsdagsjobben som jag inte hann då eftersom jag satt på sjukhuset. 
Jag kom hem till dukat bord och middagen nästan färdig. Lyx! 


I fredags var det bara jag som var tvungen att åka på jobb. De andra är ju lediga. 
Men trots det var de små uppe med tuppen...

Efter mitt vanliga fredagsjobb mötte jag upp familjen på Donken och vi åt lunch ihop ❤️ De hade varit på återvinningen och pantat burkar bla. 

Sedan åkte jag vidare och fortsatte med det påbörjade flyttstädet. Jag var där själv, körde bara tre timmar innan jag fick nog och åkte hemåt.
På hemvägen åkte jag förbi och norpade med mig Vera hem ❤️ 
Hon och jag tog en långpromenad efter middagen. Jag tror ta mig sjutton det är den första promenaden jag masar mig ut på sedan Nico lämnade oss. Inte bra!!! 

Jag hade klocka på ringning även i lördags, flyttstädet skulle bli färdigt. 

Jag åkte hemifrån vid 8.30 cirka så jag hann äta frukost med de morgonpigga barnen ❤️
- Ska du jobba på en lördag?! Ifråga satte Albin vid frukostbordet ❤️

Vi slet som djur hela dagen och hann faktiskt med allt! Lite innan 16 var jag tvungen att åka hemåt och byta av Peter, då han skulle iväg på några timmars jobb. 

Här hemma hade de varit ute heeeela dagen. De hade haft leksällskap av både granntjejerna och storsyssling Isak. 
Brandkåren hade tillkallats till byn på eftermiddagen dessutom! 
En smart sommargäst (stockholmare) hade börjat elda gräs. Trots hög brandrisk och blåst! Men det slutade lyckligt fick jag höra.

Nyfikna i en strut så hade ju dessa och pappan cyklat iväg för att kolla vart brandbilarna skulle 😉 Elsa tyckte tydligen bilarna var lite läskiga. Som med så mycket annat... 😉


Jag var helt slut när jag kom hem och likaså ungarna, så vi gick in och la oss på soffan och kollade tv. Skönt!

Vi väntade på att få middagen hemlevererad också.

Vera skulle hämtas så jag föreslog att de kunde köpa med sig pizza och äta med oss. Och så blev det! Dock kom de inte förän framåt 19 men rackarns vad gott det smakade då 😊 Ungarna åt under total tystnad och njöt ❤️
I säng kom dom långt efter 20. De slocknade bums ❤️ 
Även jag hade kunnat slockna då, men kämpade att hålla mig vaken för att se bidragen i Eurovision. Men när omröstningen började gick jag och la mig. Sov som en stock. 


Söndag innebar lite mer jobb för pappan. Han åkte innan 10 och kom hem framåt 13.
Jag och barnen var slöa. Ute var det grått och trist. Vi la oss på soffan och kollade film. Sedan plockade vi fram pysselböcker en stund innan vi åt lunch.
Albin klagade dock på huvudvärk så han gick faktiskt och la sig istället för att äta.
Elsa var trött som attan och hade ett svajande humör därefter.... Hela familjen la sig faktiskt och tog en middagsvila. Jag kröp ner hos Albin och pappan hos Elsa ❤️

Jag hann ta ett litet ostört snack med Albin innan han somnade. 
Jag har gått och oroat mig för vad han tänker om det han hörde den kvällen Peter fick andnöd. Han har ju sagt att han hörde mig ringa ambulans osv. 
Jag frågade om han inte blev rädd eller orolig när han hörde tumultet, men nä han blev inte rädd. Och eftersom vi såg att han somnade om snabbt efter att allt lugnat sig igen så får jag väl lita på honom att det stämmer. 


Vid 14.30 fick vi väcka båda barnen. Vi tog en fika och gick sedan ut. 
Eftermiddagen bjöd på lite sol. Vi grejade lite ute och njöt.
Sedan blev det sen middag, lite bompa och sängen. 



När vi tittade på film på förmiddagen satt Elsa och lekte med en låtsas bajskorv.

- Mamma! Lukta på den!
- Mamma! Slicka på den!
Sa hon och dinglade den framför mitt ansikte.... haha! 


Dega hann vi med en eftermiddag också

Det skapades massa mat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0