Vår helg

I fredags var det åter igen bara jag som behövde ha klocka på ringning och åka till jobb. Peter och barnen var lediga.

Jag körde en heldag med jobb mellan 07-21. Först mitt vanliga förmiddagsjobb och direkt efter vidare till ytterligare ett flyttstäd. Vi slet som djur i värmen. För givetvis var det ju en riktigt solig och het sommardag. Men vi klarade det! 
Framåt kvällen fick jag en bild på en badpojke skickad till mig ❤️

Han hade minsann kvällsdoppat sig! Fast det var nog lite kyligt för han var snabbt uppe igen.

Elsa skar sig på ett vasstrå så hon tappade badlusten. En riktig liten otursfågel är vad hon är. Eller bara en klåfingrig 3 åring 😉


I lördags tog jag sovmorgon. Kroppen och knoppen behövde det efter fredagens allt jobb.
Innan jag ens hunnit ur sängen har Peter och barnen bestämt att vi ska åka upp till Edblads i Gåsvik. De hade vårmarknad och så åt vi lunch. Jag åt en supergod Lax 

Sommarvärmen var totalt borta! Det var riktigt kallt och ruggigt. Tråkigt 😔 Vi missade helt att ta med oss jackor men barnen lekte sig varma i den nya fina hinderbanan/lekparken.

På hemvägen tog vi en ny liten kringelikrok väg. Kul! Elsa passade på att tupplura ❤️ 
Resten av eftermiddagen grejade vi ute. 

Framåt kvällen bäddade vi iordning ute i husvagnen. Det var dags att sovinviga den för i år! 
Barnen packade sina ryggsäckar med pyjamas och tandborstar. 
På vägen ut till husvagnen lekte vi att vi satt i bilen och åkte på semester 😉
 


Lite ostbågar hann avnjutas i sällskap med lite tv där ute. Mycket viktigt! 

Trots att det blev en aningens sen läggning så dröjde det ändå innan de somnade. Svårt att komma till ro när det inte är som vanligt ❤️ Framåt 21 sov äntligen båda. De sov som stockar hela natten. Ända till 06..... 
Jag däremot sov som en kratta. Vaknade hundra tusen gånger. Sängen är skithård där ute samt att mitt knä är så jävla jobbigt igen och värker helt galet mycket om nätterna 😔


Jag var galet seg och trött hela söndagsförmiddagen. Vid lunchen förstod jag inte hur jag skulle klara av resten av dagen, men som tur var så blev det bättre. 
Äntligen var det fina vädret tillbaka och vi njöt mest ute.

Albin hittade en snigel som han adopterade till sin kompis. Han fick namnet "Sniglis". Han fick vara med om både det ena och det andra under ett par timmar. Bla. cykla. 

Tillslut fick han flytta ut på åkern. Lugnare där 😉
Jag och Peter fortsatte snickra lite ute på bygget och det blev i stort sett färdigt!

Vid lunchen fick Elsa ett rejält 3 års utbrott. Jag vet inte vad som utlöste det men hon satt nedanför trappan, på gruset och illskrek i över en kvart. Åt gjorde hon inte. 
När jag ätit klart bäddade jag ner henne i vagnen och när vi kommit knappt 150 meter utanför tomten så sov hon och snarkade som en gris ❤️ En timme senare fick jag väcka henne. 

Peter och Albin for iväg till Lunda efter lunchen och kollade dragracing.
Elsa och jag fick sällskap av farmor här hemma. Hon hade dessutom med sig middag. Perfekt! 😊

Jessica och tokiga hunden Rudi dök också upp här på eftermiddagen. 

Efter middagen bjöds vi på en cykeluppvisning av Albin och Elsa.
Det började dock lite knasigt. Albin svängde för tvärt och vurpade omkull i gruset och skrapade upp knät. Ett riktigt rejält sommarknä blev det ❤️ 5 minuter senare var han uppe på cykeln igen och uppvisningen fortsatte 


Jag, Jessica och Rudi avrundade dagen ute i kvällssolen med varsit glas vin. Helt fantastiskt att det äntligen är sol och värme! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0