Veckoresumé

I måndags var det åter igen bara jag som behövde jobba. 

Men Jessica var fortfarande kvar på besök så jag lurade med mig henne som sällskap 😉

Medan vi var på jobb fick jag mms hemifrån som visade att en hjullastare äntligen flyttade mitt blivande hönshus till rätt plats. Jippie!!! Det tog "bara" nästan ett år att flytta det 20 meter 😉

Eftermiddagen och kvällen ägnades mest åt att skrubba ur det samt flytta hönsgården på plats intill. Det blir skitbra!!! Längtar till egna ägg! Och hönskackel ❤️



Tisdagen var vanlig med jobb och dagis för oss alla. Mer än så minns jag inte. Jag troooor det var fin fint väder och vi var ute hela eftermiddagen. 
Framåt kvällen kom Vera till oss ❤️ Hon behövde passning under onsdagen och givetvis ställer vi upp!

Onsdagen var ingen vanlig onsdag, dagis var stängt pga. planering så jag "möblerade" om mina jobb och var hemma. 
Det var en fantastisk dag vi vaknade upp till. En riktig sommardag ❤️ Vi skyndade oss ut efter frukosten för att hinna njuta så mycket vi kunde 😊
Efter bara en kort stund ute var Albin spårlöst borta från tomten. Han hade sett en granne gå uppe på åsen och skulle springa dit och hälsa. Sedan var han borta! 
Jag misstänkte dock att han "råkade" följa med grannen hem, så jag och Elsa gick dit. Mycket riktigt, Albin var där och höll låda 😉 Och hade inte haft en tanke på att säga till om att han tänkte gå dit.
Vi stannade där en stund innan vi gick tillbaka hem. 
Jag hjälpte Albin att plantera ut hans solrosor som han sått på dagis tidigare i våras. Ska bli spännande att se hur stora vi lyckas få dem i år! 



Efter lunch tog jag med mig Elsa in till Norrtälje. Vi avverkade ett av dagens jobb samt köpte 8 säckar jord. Fika köpte vi med oss hem också. Är man duktig och jobbar får man välja fika 😉

Albin var kvar hemma med farfar. De blev glada när vi kom hem med fikabröd. Trots att de redan hunnit fika innan vi kom hem

Efter middagen tog vi en promenad och kollade läget i ån. 



På torsdagen gjorde alla i familjen utom jag helg. Det var ju röd dag. 
Jag körde mitt torsdagsjobb som vanligt, plus ett av onsdagsjobben eftersom jag delvis var hemma då.
Efter jobben fick jag en omgång sockervaxning igen. Ajajaj!!! Men känns skönt efteråt 😊
Jag kom hem framåt 16 och då var det full aktivitet här hemma. Farmor var här samt ungarnas kusiner. De lekte och hade kul.
När de åkte gick vi in och chillade lite. Ungarna la sig på soffan och kollade lite tv medan jag började förbereda grillmiddag. Min chef och hennes son skulle komma och äta med oss. Så även resten av kvällen bestod av massa lek. 
Och Vera åkte med dem hem 😔 


Glömde ju berätta att förra fredagen var Albin, pappa och farfar på maskinexpo och nördade 😉
Albin längtade som en tok hela veckan innan ❤️

- Mamma! Vet du var det bästa med allt var idag? Frågade han mig på kvällen när han satt på toa. 

- Nä det vet jag inte?
- Det var alla dom här nya maskinkatalogerna jag fick! Sa han nöjt ❤️
Han är inte dyr i drift 😉

Elsa släppte dom av hos farmor på vägen. De hade varit ute i lekparken och haft det bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0