Vitt bakslag

Idag vaknade vi upp till detta! Varför? 


Helt onödigt i mitt tycke!


Vanlig tisdag idag, med jobb och dagis. Och är det inte märkligt att båda barnen stängde av sina väckarklockor, fortsatte sova och fick väckas 06.10? 
När de måste gå upp, ja då passar det sova. Konstigt! 

Albin tillbringade eftermiddagen ute med farfar. Kallt och jäkligt men det bryr inte han sig om.
Jag och Elsa la oss på soffan och kollade Bullerbyn. Jag blev sådär äckligt trött när vi kom hem och jag fått i mig lite mat. Och huvudvärken gjorde entré. Jag slumrade medan Elsa kollade film och väcktes när Albin kom in med buller och bång och gjorde oss sällskap. 

Efter middagen trotsade vi kylan ute och gick ut allihopa. 
Det har snöat och haglat till och från hela dagen men på eftermiddagen och kvällen tog solen över. 
Jag försökte isolera mitt lilla växthus lite. Klädde in det med två liggunderlag och två fleccefiltar, satte dit en termometer så jag kan hålla koll på hur temperaturen håller sig. Spännande 😉 Men inget av det jag haft inne vågar jag sätta ut än

Två squash plantor har fått stå kvar där ute sedan i fredags som test och de har hittills klarat sig! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0