Bestämda barn

Sedan ett par veckor tillbaka har de börjat öva luciasångerna på dagis. 

Elsa har gått omkring och sjungit "tripp trapp" bla. 😊❤️
Och jag tänkte vara ute i god tid med kläder till luciatåget.
Elsa skulle vara tomte. Hon var bombsäker på den saken. Röda kläder, tomteluva, en säck och allra helst en ren ville hon ha också.... 
Ingen har tidigare år velat vara tomte så dessvärre finns ingen sådan beklädnad sparad här hemma. Men vi har två eller tre olika uppsättningar som pepparkaka så jag försökte få henne till att vela vara det igen.
Men det var TVÄRNEJ från den lilla damen. Hon ska vara tomte! 

Och Albin ska absolut inte vara med alls.
- Jag vill inte! Var det enda han svarade när jag frågade.
Jag lirkade lite och föreslog att han kunde klä ut sig till ren! Det finns ju massor olika rentröjor och sedan ett par renhorn på huvudet så är ju saken klirrad!
Det tyckte han nog inte var så dålig idé för det där tvära nejet uteblev 😉

Och inte sjutton ska han redan vid 5 års ålder vägra vara med i luciatåg!!!


Igår var vi in till staden hela familjen och jag passade på att försöka fixa dessa bestyr.
Elsa hittade en tomteklänning hon ville ha, men väl framme i kassan hängde en tomtetröja och då ångrade hon sig och ville ha den istället. 

Jag visade ett par olika rentröjor för Albin men han sa bestämt nej till samtliga.
- Jag vill ha en brun tröja. Sa han bestämt. 
Att hitta en vanlig enkel brun tröja är fanken inte lätt! Vi åkte hem utan någon.... 

Senare på eftermiddagen rotade jag fram julgardinerna och i den lådan låg också tidigare års luciakläder. Albins pepparkakströja från förra året vände jag utochin och vipps hade han en brun ren tröja 😉
Elsa fick syn på sin pepparkaksklänning från förra året och ville prova. När hon fått på sig den så skulle hon ABSOLUT inte längre vara tomte i luciatåget, hon skulle nu vara pepparkaka ändå. Trots allt. Suck alltså! 

Haha! Det är ju ett tag kvar så de kanske hinner ångra sig ett par gånger till... 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det inte poppis att vara Lucia längre? Det var det enda ni ville vara

2017-11-26 @ 21:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0