Förra veckan. Vinterns ankomst?

Jag vaknade upp med träningsvärk från helvettet på måndagen. Söndagens tabatapremiär satte sina spår. FY SATAN! 

Mina måndagsjobb är de värsta på hela veckan så ni kan ju tänka er hur jag hade det. Haha! 

På eftermiddagen var det gympadags för barnen.
Elsa var sådär tokblyg och tyckte jag skulle vara med. Ajajaj... 
Vi fick glädjande besked om att det bara var två gånger kvar av denna termin. Skönt! Måndagarna är långa och slitsamma för oss alla i familjen. 


På tisdagen vaknade vi upp till ett frostbitet landskap utanför fönstret. Det låg kvar hela dagen. Albin hade bråttom att komma ut efter vi kom hem från dagis vid 12.30. Enligt honom är det ingen skillnad på frost och snö.
Han höll sig sysselsatt på egen hand ute i ett par timmar ❤️ Gräsklipparen förvandlades till en ismaskin 

Jag och Elsa höll oss inne i värmen istället. 

Nu litar jag så pass mycket på Albin att det känns hyfsat okej med att han är själv ute. 
Men tjatar varje dag om att han bara får vara på tomten, inte försvinna iväg, inte hitta på något farligt och dumt och ropar jag på honom måste han svara. 
Det funkar oftast mycket bra. Men det händer ju såklart att han glömmer bort sig och tex. försvinner in till farfar utan att säga till. Det är tur att jag kan tjuvkika in dit från vårt köksfönster 😊



På onsdagen hade även Elsa bråttom ut när vi kom hem. Men jag höll mig inne. Bortsett från när jag var ut en sväng till hönsen och tittade till dem ❤️ 

Torsdagar hämtar jag ju inte förän 15 på dagis och vi är alla ganska möra då. Fast det är oftast bara jag som erkänner det... 

Jag minns inte hur vi slog ihjäl eftermiddagen men Albin var väl säkert ute den lilla stund innan det blev mörkt och dags för middag. 


På fredagen hade jag fortfarande rejält med träningsvärk kvar... Och jag har dessutom haft fruktansvärt ont i käken i ett par veckor. Troligtvis är det för att jag suttit och spänt mig så jävla dant när jag kört bil den sista tiden nu eftersom jag är så jävla nervös. 

Ungarna var hemma med farmor och farfar på förmiddagen som vanligt.
Jag hade gjort en lista till Albin med några olika arbetsuppgifter. Han tycker om sånt och när jag kom hem vid lunch så hade han bockat av ALLA uppgifter! Bla. så hade han mockat hos hönsen, dammsugit och hämtat hem granris att lägga nedanför trappan ute. Duktig grabb ❤️

På kvällen kom ju Peters kusin från Ungern på ett snabbt besök innan de åkte in till Globen och konsert.
Jag och ungarna hade soffmys men det blev inte så sent för de små. 
Inte för mig heller för den delen. Men usch vad oroligt jag sov innan konsertgubbarna kom hem. 
Vid 02 kom de äntligen och efter det sov jag som en stock! Elsa hade redan kommit in till mig då så jag beordrade Peter att lägg sig i hennes säng istället 😂 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0