Höstlovet förra veckan. Måndag och tisdag

Jag och barnen unnade oss som sagt höstlov förra veckan. Sedan länge var det planerat att vi skulle åka ner till mormor och morfar men efter att jag kvaddade bilen så kände jag mig inte jättepepp på att köra själv ner. Och inte heller visste vi om vi kunde när vi bara hade en bil. 

Men bilbekymret löste vi genom att Peter lånade sin mors bil att åka till och från jobbet med och när jag såg att måndagen skulle bli solig och inte så kall så bestämde jag mig för att vi skulle åka ner. 

Vi hade ingen brådska iväg utan åkte vid typ 11 tror jag. Då slapp vi det värsta av morgon och förmiddagstrafiken genom Stockholm. 
Resan gick bra men jag känner mig inte alls bekväm med att köra längre. Tyvärr! 😰

Ungarna var galet duktiga där bak och vi körde faktiskt hela vägen ner nonstop. Det tog ganska exakt 3 timmar. 
Så himla duktiga barn! ❤️ 

Eftermiddagen ägnades åt massa bus och gos med mormor och moster. 

Klockan 18 hade jag en bokad middagsdate med Micke och Therese. Vi möttes upp på Pinchos och åt, drack och hade det mycket trevligt som vanligt när vi ses ❤️ (typ 2 gånger om året) 


Lite efter 21 satte jag mig på bussen hem.

En halvtimme senare var jag hemma och fick då höra att nattningen av barnen hade varit lite trixig och trög. Albin hade lyckats somna bara en liten stund innan jag kom ❤️ Men sedan sov de som grisar hela natten. 


Trots en sen kväll innan så gjorde barnen morgon redan innan 07. Albin redan innan 06 tror jag! 😬
Men jag märkte inget, de smyger nämligen ut till mormor och morfars sovrum när de vaknar 😉

Albin var väldigt sugen på att gå ut och leka. Framför allt att plocka fram trampbilen. 
Jag och barnen gick ut på förmiddagen. Albin åkte bil och Elsa tog med sig en bebis ut i vagnen ❤️ Vi gick till lekparken och bebisen fick vara med och gunga och åka rutschkana. 

- Mamma! Ta kort på min bil. Framifrån. Bakifrån. Och på fälgarna. Och på mig! ❤️


När vi intagit lite lunch så åkte vi in till Tornby i förhoppning om att införskaffa dojjor till barnen. Och vi grejade uppdraget i första affären! Fantastiskt! 😊 

Blev en sväng in på toys'r'us efteråt. Vi tillbringade nog en timme där inne. Minst! Men inga inköp gjordes... haha! 
Albin ville bara ha stora svindyra legobyggen och Elsa ett nytt möblerar dockskåp.
- Mamma titta vad fint hus! Mitt dockskåp hemma är fult. 
Tack för den Elsa! Det är ju jag som gjort ditt dockskåp... 😂

Vi gick vidare bort till Ikano för en fika.
När vi gick förbi skomakaren tvärnitade Albin och ville köpa sig en nyckelring med bilmärke på.
Sagt och gjort! Albin köpte sig en Saab nyckelring och Elsa en passat. 
Så kan det gå! Våra barn går tomhänta ur leksaksaffären och handlar istället av skomakaren. Men de var väldigt nöjda och det är huvudsaken ❤️
Albin var fast besluten med att välja saabmärket trots att vi inte längre är saabägare. Det är nog hans sätt att bearbeta det som hänt ❤️


Under kvällen hemma så insåg vi att det var Bus eller godisdagen. Det ringde på dörren ett par gånger men vi hade ju inget att bjuda på.

Albin tyckte det var skitspännande och gick ut och spanade. Elsa var också med lite till och från 😊

Skriv inläggstext 


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Är så glad att ni kom ner som planerat.En härlig vecka.💞

2017-11-11 @ 13:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0