Förra söndagen

Har lite att skriva ikapp!!!


Förra söndagen vaknade jag på ett URUSELT humör. Det blev inte bättre av att jag väcktes av att ett barn nästintill hoppade på mig i sängen och vrålade FRUUUUKOOOOST!!! 

Men jag drog nytta av min ilskenhet och putsade köksfönsrtena i ren frustration efter frukosten 😉 Och bytte gardiner. Perfekt! 
Och när det var färdigt var humöret bättre. 

Jag och Peter var sugna på att gå ut i skogen och plocka svamp. Men ingen av ungarna ville med. Det var tvär nej från de båda. De stannade hemma med farfar istället. 
Skönt för oss 😉 Vi kunde sicksacka fram över stock och sten och inte behöva höra elsas gnäll om ont i benen. Haha!

Vi hittade massor med trattisar. Och några gula kantareller. 

Tillslut fick vi ta på skygglappar och gå förbi massa trattisar, annars hade vi aldrig kommit hem 😊

Det var en riktigt fin dag och vi var ute och njöt hela dagen. Fixade med lite av varje.

Albin är inne i en riktig jobbarperiod nu igen och har flera olika projekt på gång konstant.
Denna dag slog han hö och räfsade ihop till prydliga små silagebalar.
Och hans havreåker växer!!! 

Elsa hjälpte pappan (lite) med att rensa svampen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0