Här kommer förra veckan

Ekorrhjulet är igång och snurrar fort! Veckorna bara rasslar förbi. 


Förra måndagen började barnen på gympa.
Elsas grupp gympar mellan 16-17 och Albins grupp mellan 17-18. Smidigt när det är efter varandra och på samma ställe. Det är i Rimbo så det är nära och bra också.
Men det är stressigt! Jag jobbar mitt fortaste hela dagen typ för att hinna hämta på dagis vid 14. Cirka 14.30 är vi hemma och en timme efter det måste vi åka till gympan.... 
På kvällen är vi hemma vid 18.30 igen. När sjutton ska man äta middag?! Det funkar ju inte att vi ställer oss och lagar mat så sent. Våra barn är ju vana att gå och lägga sig då! Detta blir en riktig prövning för hela familjen 😉 (och antagligen bara att vänja sig till framöver med ännu mer aktiviteter....)

Hur som helst så var gympan lyckad!
Elsa var ju dock superblyg första 20 minutrarna och gick inte en centimeter utan att hålla mig i handen, så jag fick också gympa lite.
Efter uppvärmningen var det hinderbana och då släppte hennes spärrar! Hon sprang glatt och gjorde alla övningar. Men jag var tvungen att vara med lite på avstånd.

Albin fick sitta och vänta och titta på en timme innan det äntligen var hans tur. Han skuttade glatt iväg helt själv. Trots att han inte kände en endaste kotte där ❤️ 
Han gav järnet hela timmen och tyckte det var skitskoj! Lite övningar, lekar, hinderbana och avslappning. Perfekt! 

När vi kom hem blev det en snabbdusch för barnen och yoghurt och macka till middag. 

Sedan somnade på stört! ❤️
Lång dag! Dagis 06.45-14 och sedan iväg på aktivitet större delen av eftermiddagen och kvällen.
Mamman och pappan i huset var slutkörda de också 😉


Tisdagen var iallafall en kortare dag för mig och barnen. Jag hämtade dem vid 11.45 och vi hade det lugnt och skönt här hemma resten av dagen.
Det var en riktigt fin dag så vi var mest ute.
Albin hjälpte farfar att klippa gräs och Elsa började sin dagislek så fort hon kom hem

På onsdagen hämtade jag dem vid 14.30. Då hade de precis ätit mellis och var nöjda.

Vi åkte vägen över Edsbro och hälsade på pappan på jobbet.
Passade på att hälsa på Gammo och Britt i minneslunden också ❤️

Haha! Kolla Elsas hår på bilden 😊 



Torsdagen minns jag inte så mycket av mer än att jag två timmar innan hämtning på dagis insåg att jag tänkt fel och absolut inte hinner till dagis i tid. Smartobert... 
Tack och lov kunde Peter rycka in och hämta dem! Han körde hem dem till farfar och åkte sedan tillbaka till jobbet. 

Pappan var tvungen att jobba över både onsdagen och torsdagen och var inte hemma förän framåt 19 bägge dagarna. 

Ungarna lekte familj och åkte på semester.
4 barn hade dom!!! 
Albin var chafför och Elsa skötte barnen ❤️



I fredags var farmor här som vanligt.

Jag kom hem vid 11 och Albin tyckte det var för tidigt och att jag kunde åka iväg igen....

Innan middagen hanns det med lite rit och pyssel

Albin är riktigt duktig med finliret i målarböcker nu ❤️


Det blev ingen sitta uppe sent kväll för någon av de små, de var heeeelt slut och jag har för mig det var ganska tjafsigt hela eftermiddagen. Tyvärr.


Elsas humör är sig likt 😉 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Oj, vad ni hinner med på en vecka. Kul med gympa igen.

2017-09-19 @ 19:53:39
Postat av: Farmor

Jag gympar i samma lokal måndagar kl. 11-12 :-D. Synd att jag inte får vara med när de gympar :-/

2017-09-19 @ 20:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0