Nöjeslördag ❤️

Förra lördagen vaknade vi upp till en härlig dag med solsken. 

Vi var ute och njöt hela förmiddagen och fixade med lite av varje. Jag grejade endel i trädgården och växthuset. Tomterna, gurkorna, bönorna, paprikorna, chilisarna och bönorna växer och mognar för fullt än! ❤️ 
Peter rensade hängrännorna från mossa och annat skuffs.
Albin stod med paraply nedanför....
Elsa lekte med en av sina bebisar ❤️

Jag fixade även lite hos hönsen. Rensade ur hönsgården på gammal grenar, krattade och satte in nya fräscha grenar åt dem. 

Dom är lite bortskämda 😉 Men det ska de vara ❤️ För mig är det avkoppling att fixa och umgås med dem ❤️ När jag behöver timeout och rensa huvudet från allt annat så går jag ut till hönsen och mockar, matar eller bara pratar lite med dem ❤️
Jag skulle väldigt gärna vela vara en bortskämd höna här hemma hos mig själv 😊 

Efter lunchen bytte vi om och åkte in till staden. Det var hönsmarknad i en av djuraffärerna så vi passade på att åka dit och införskaffa lite mat, godis och värmelampa till rabatteratpris.
Det var ganska många som var där och visade upp och sålde hönor, tuppar och kycklingar av olika sorter. Men vi åkte därifrån utan någon ny höna 😉

Därefter åkte vi vidare till färgaffären för att kolla på ny tapet till Albin.

Vi har börjat spåna på att göra om och effektivisera hans lilla rum lite och då samtidigt byta ut hans nuvarande "bebis"tapet 😉 
Dock hade han inte riktigt ro till att kolla så jättenoga för vi skulle nämligen på bio efter och han ville bara åka dit. 

Äntligen skulle vi se Bilar 3! 
Vi var in på Ica innan och köpte snacks. De valde med omsorg ❤️ Elsa en tablettask och Albin en påse colanappar. 
För Elsas del var det ju biopremiär men Albin och jag var ju på bio för cirka ett år sedan. 
Första halvtimmen, under reklamen och början av filmen satt Elsa blickstilla på sin plats och tittade. Men sedan tog tablettasken slut OCH popcornen så då blev hon rastlös... Plus att det var liiiite läskigt en liten stund 😉 
Sista timmen satt hon i mitt knä och hade myror i brallan. Ut på toa hann vi en gång också. Trots att vi alla kissade innan vi gick in och satte oss.
Jag blev störttrött i mitten av filmen och somnade en liten stund. Haha!
Men Albin satt stilla hela filmen och njöt ❤️ 


När vi kom ut från bion sa han:

- Vi behöver inte köpa filmen. Den var inte så jättebra.
Haha! Jag tror han blev lite besviken över hur filmen slutade. I korta drag så har Blixten blivit för gammal för att fortsätta tävla så han tränade upp en tjej istället. Och dessutom lackerade han om sig till grått istället för rött!!! 
Som sagt, han blev nog lite besviken på Blixten 😉 


Efter bion åkte vi till Donken och åt middag. 
Vi var hemma framåt 19 och ungarna stupade direkt i säng. 
Elsa somnade såklart i bilen hem och hann få ett rejält utbrott här hemma innan hon la huvudet på kudden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0